آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۵۹۸
دیپلماسی
۷

خبرکوتاه دیپلماسی

عادل الجبیر: ما برای ساخت روابط بهتر با ایران آماده ایم

ایسنا: وزیر امور خارجه عربستان در اظهاراتی خصمانه با متهم کردن ایران به انجام اقدامات بی ثبات کننده در منطقه مدعی شد: ما برای ساخت روابط بهتر با ایران آماده ایم. به نوشته روزنامه «سعودی گزت»، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان پس از برگزاری نشست مشورتی شورای همکاری خلیج فارس در یک کنفرانس خبری مشترک با عبداللطیف الزیانی، دبیرکل این شورا بار دیگر به طرح ادعاهای خصمانه خود علیه ایران پرداخت و جمهوری اسلامی را به دست داشتن در اقدامات تروریستی و بی ثبات کننده در منطقه متهم کرد و گفت این اقدامات خصمانه بوده و مبتنی بر حسن هم جواری نیست.

مسئولیت دولت عربستان در سلب امکان حضور زائران ایرانی

ایرنا: سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: متاسفانه دولت عربستان سعودی با نگاهی سیاسی به فریضه واجب حج ضمن کارشکنی در مسیر اجرای پیشنهادات منطقی ایران که متضمن تامین امنیت و عزت حجاج است، امکان ادای فریضه واجب را از زائران ایرانی سلب کرد.

بررسی لغو روادید بین ایران و ارمنستان

ایسنا: دولت ارمنستان موضوع لغو روادید بین تهران و ایروان را بررسی می کند. طبق توافق انجام شده بین ایران و ارمنستان، شهروندان دو کشور می توانند تا 90 روز بدون ویزا در کشور مقصد اقامت داشته باشند. این توافق به منظور افزایش روابط دوجانبه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری تهران و ایروان امضا شده و قرار است امروز دوم ژوئن در جلسه ای در کابینه دولت ارمنستان امضای آن بررسی شود. وزارت خارجه این کشور نیز از امضای این توافق استقبال کرده است.