آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۵۹۸
جامعه
۱۷

در آخرین به روزرسانی پایگاه تامسون رویترز از رتبه دانشگاه های جهان اعلام شد

ارتقای 22رتبه ای دانشگاه آزاد در تولید علم

شرق: دانشگاه آزاد اسلامی با 22 رتبه ارتقا در بین دانشگاه های جهان، رتبه اول مشارکت در تولید جهانی علم در بین دانشگاه های ایران را حفظ کرد. طبق آخرین آمار منتشرشده در پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز

(ESI (Essential Science Indicator، رتبه تولید علمی دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین به روز رسانی آن پایگاه در تاریخ دهم خرداد 1395، با 22 پله صعود به جایگاه 165 رسیده است. رتبه تولید علمی کشور ایران نیز با یک پله صعود به 21 رسیده است.

در گزارش های قبلی (منتهی به ماه فوریه 2016) جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه تامسون رویترز، 187 و رتبه کشور ایران 22 گزارش شده بود. همچنین تعداد آخرین مقالات دانشگاه آزاد اسلامی 31 هزارو 990 گزارش شده است. جداول زیر نشان دهنده این ارتقا است. این امر مهم پس از اصلاح آدرس دهی برخی مقالات توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و روند رو به رشد مقالات علمی تولیدشده به وسیله واحدهای دانشگاهی تحقق یافته است. گفتنی است این تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی به وسیله کمتر از 10 درصد واحدهای دانشگاهی انجام می شود. سایر واحدهای دانشگاهی، یا مقاطع تحصیلات تکمیلی نداشته یا در این زمینه فعالیت چشمگیری ندارند. افزون بر این، طبق آخرین آمار پایگاه تامسون رویترز، تعداد مقالات دانشگاه در مجلات علمی بدون درنظرگرفتن مقالات ارائه شده در کنفرانس ها در سال 2015 از سایر سال ها بیشتر شده و به این ترتیب تعداد مستندات علمی دانشگاه با کیفیت بالاافزایش یافته است.