آرشیو یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۸
صفحه آخر
۲۰

سایه وحشت بر موزه لوور

کمیل انتظاری

با سرازیر شدن آب رودخانه سن به خیابان های پاریس، بسیاری از ایستگاه های مترو، موزه ها، پارک ها و قبرستان ها تعطیل شده اند. سطح آب در رودخانه سن بیش از پنج و نیم متر افزایش یافته که در 30 سال اخیر بی سابقه بوده و با توجه به احتمال بارندگی های بیشتر، انتظار نمی رود سطح آن به همین زودی کاهش یابد.

به همین دلیل دامنه تعطیلی ها به بزرگ ترین موزه جهان، یعنی موزه لوور نیز رسیده و مسئولان این موزه از ترس سیل، روز جمعه این موزه را تعطیل کردند تا به مدت 72 ساعت بیش از 250 هزار اثر هنری و تاریخی را از انبارهای زیر زمینی این موزه خارج و آنها را از خطر آبگرفتگی نجات دهند.

موزه «لوور» با 7/9 میلیون نفر بازدید کننده در سال، پربازدیدکننده ترین موزه جهان است. از 460 هزار اثر هنری موجود در این موزه تنها 35 هزار اثر در معرض دید عموم قرار دارد و مابقی در انبارهای آن نگهداری می شود. موزه اورسی نیزکه در نزدیکی موزه لوور واقع شده و یکی از موزه های مهم نقاشی و مجسمه سازی جهان است، تا روز سه شنبه تعطیل خواهد بود.

در پی بارندگی ها و سیل اخیر اروپا تاکنون دو نفر در فرانسه و ده نفر در جنوب آلمان، دو نفر در رومانی و یک نفر هم در بلژیک جان خود را از دست داده اند. ده ها هزار نفر نیز به دلیل سیل و خطرات ناشی از آن مجبور به ترک خانه های خود شده اند