آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۴۵
ورزش
۱۵

خبر کوتاه

تیم کشتی ساحلی ایران با کسب چهار مدال طلاقهرمان جهان شد

مسابقات جهانی کشتی ساحلی در رده بزرگسالان در شهر فازانا کرواسی برگزار شد که تمامی نمایندگان کشورمان صاحب مدال طلاشدند و با کسب 40 امتیاز به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یافتند. تیم های یونان و ترکیه نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. محمد نادری در وزن 70 کیلوگرم در دیدار فینال مقابل کشتی گیری از کشور یونان با نتیجه سه بر یک پیروز شد و به مدال طلارسید. در وزن 80 کیلوگرم پیمان حیدری که در جوانان نیز عنوان قهرمانی را به دست آورده بود در دیدار فینال مقابل حریف روس خود با نتیجه چهار بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلاشد. در وزن 90 کیلوگرم محمد ساداتی در دیدار فینال با نتیجه سه بر صفر حریف یونانی خود را شکست داد و قهرمان شد. در وزن 90+ کیلوگرم نیز جابر صادق زاده حریف یونانی خود را با نتیجه چهار بر صفر مغلوب کرد و صاحب گردن آویز طلاشد.

والیبال المپیک ریو مصر با ایران همگروه شد

در پایان مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 در مکزیکوسیتی، تیم مکزیک با کسب دو پیروزی مقابل الجزایر و شیلی و یک شکست سه بر دو مقابل تونس به عنوان آخرین تیم، حضور خود را در المپیک ریو تثبیت کرد.

به این ترتیب، ترکیب 12 تیم حاضر در مسابقات والیبال المپیک و گروه بندی آنها مشخص شد:

گروه اول:برزیل، امریکا، ایتالیا، کانادا، فرانسه و مکزیک

گروه دوم: لهستان، روسیه، آرژانتین، ایران، مصر و کوبا

پیش از این لهستان، روسیه، آرژانتین و کوبا با ایران همگروه بودند که پس از تورنمنت مکزیک، تیم صعود کننده از این منطقه به گروه اول رفت و مصر به عنوان نماینده آفریقا در گروه دوم و در کنار ایران قرار گرفت.