آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۴
جهان
۲۰

دکه

گاردین (انگلیس): نیکلااستروجن، رهبر ملی گراهای اسکاتلند در مناظره تلویزیونی با بوریس جانسون سیاستمدار انگلیسی، ضمن حمایت از مهاجران گفت: مقصر کمبودهایی که مردم انگلیس در بخش خدمات عمومی دارند ، مهاجران نیستند بلکه سیاستمدارانی هستند که خدمات عمومی کافی به مردم ارائه نمی دهند. ریاضتی که ما در بخش خدمات عمومی می کشیم به مراتب سخت تر از تاثیر مهاجرت است.

دیلی استار (لبنان): سعد الحریری ، نخست وزیر سابق لبنان که دوستی دیرینه ای با خاندان آل سعود دارد ، با اذعان داشتن به روابط قابل توجه با عربستان هشدار داد برخی تلاش می کنند، به دوستی ما و پادشاهی عربستان لطمه بزنند. آنها باید بدانند ریاض بهترین متحد ما است.

پاک بانکر (پاکستان): امریکا درباره احتمال وقوع حملات سایبری جدی به بانک های جهان هشدار داد و از مقامات بانکی خواست حفاظت های امنیت سایبری خود را کنترل کنند، زیرا یک گروه هکر پیام هایی مبنی بر سرقت 81 میلیون دلاری از بانک مرکزی بنگلادش داده اند.

نشنال (امارات): دولت امارات طرحی جدید را تصویب کرده که بر اساس آن دولت تلاش می کند روحیه مدارا، همزیستی و تصویر واقعی از اعتدال اسلامی را در این کشور و سراسر جهان عرب گسترش دهد. این برنامه در جلسه کابینه امارات تصویب شد.