آرشیو دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۶
شهرستان ها
۷

توسط قاضی دادگستری گرمه

متهمان؛ به نوشتن 100 مرتبه از حدیث پیامبر(ص) محکوم شدند

بر اساس حکم قاضی گرمه متهمان به توهین و ایراد صدمه بدنی در شعبه اول دادگاه عمومی این شهرستان به نوشتن یکصد مرتبه از متن عربی و فارسی حدیث گوهربار پیامبر اکرم(ص) در کتاب بحارالانوار محکوم شدند.

رای صادره برای متهمان به توهین و ایراد صدمه بدنی در شعبه اول دادگاه عمومی گرمه برای نوشتن یکصد مرتبه از متن عربی و فارس حدیث گوهربار پیامبراکرم(ص) در کتاب بحارالانوار به عنوان مجازات تکمیلی در خصوص اتهام توهین و ایراد صدمه بدنی عمدی توسط قاضی میثم جوادی صادر شد.

این رای با هدف اصلاح و ارعاب متهمان که هر دو جوان بودند و پیشگیری از بزه جدید و تامین منابع و مصالح عمومی و اجرای عدالت انجام شد که هر یک از متهمان در محل دفتر اجرای احکام کیفری دادرسی گرمه یکصد مرتبه با دستخط خود متن عربی و فارسی بخشی از حدیث گوهربار پیامبر(ص) درجلد شصتم کتاب بحارالانوار صفحه 207 دایر بر «ان الله حرم الجنه علی کل فحاش بذی قلیل الحیاء لایبالی ما قال؛ خداوند بهشت را بر هر فحاش بی آبرو و کم شرمی که باکی از آنچه می گوید ندارد، حرام کرده است» را بنویسند.

بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا 50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.