آرشیو دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۶
صفحه آخر
۱۲

دیدار هیئت سیاسی- نظامی آمریکا با مسعود بارزانی

سفیر آمریکا به همراه فرمانده نیروهای ائتلاف تحت امر این کشور در عراق با رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،«استوارت جونز»، سفیر آمریکا در عراق و ژنرال «شون ماکفرلاند»، فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش و تعداد دیگری از مسئولان نظامی آمریکا دیروز با «مسعود بارزانی» در اربیل دیدار و در مورد عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا و مرحله پس از شکست داعش و چگونگی اداره استان نینوا با او گفت وگو کردند.

بنا بر اعلام دفتر ریاست منطقه کردستان عراق، دو طرف در این دیدار بر لزوم بررسی مرحله عراق پس از داعش و نیز مشارکت همه گروه ها در عملیات آزادسازی موصل مذاکره کردند.

هیئت سیاسی و نظامی آمریکایی بارزانی را در جریان طرح های ارتش آمریکا و ائتلاف ضدداعش برای منهدم کردن پایگاه های تروریست ها در عراق و سوریه قرار داد.

در این دیدار همچنین وضعیت سیاسی و طرح اصلاحات اقتصادی و کمک های انسانی و نظامی آمریکا به ارزش 480 میلیون دلار آمریکا به کردها مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار مسئولان امنیتی، سیاسی و نظامی برجسته کردستان عراق از جمله «نیچروان بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان و برهم صالح، عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان حضور داشتند.