آرشیو سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۷
اقتصادی
۴

در سایه عدم تحقق وعده های دولت رخ داد

بورس همچنان در سراشیبی سقوط

در سایه عدم تحقق وعده های دولت روحانی، شاخص بورس تهران کماکان در سراشیبی سقوط قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کیهان، دماسنج بازار سرمایه در پایان معاملات دیروز هم مثل روزهای قبل با افت روبرو شد و با ریزش 117 واحدی در کانال 74 هزار و 700 واحدی متوقف شد.

روند نزولی بورس تهران در پسابرجام که از ابتدای سال جاری آغاز شده در روزهای اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است تا جایی که فقط طی روز شنبه بیش از هزار واحد سقوط کرد.

در این شرایط بسیاری از سهامداران به دلیل عدم تحقق وعده های دولت مبنی بر رونق اقتصادی در پسابرجام، این روزها دسته دسته سهام خود را با زیان سنگین می فروشند و از بازار خارج می شوند. البته زیان دیدن سهامداران در دولت روحانی فقط به امسال محدود نمی شود بلکه از دی ماه سال 92 تا دی ماه 94 سهامداران با روزهای سیاه بورس مواجه بوده اند.

در این میان دولت هم فقط وعده روزهای خوش در پسابرجام را داد اما حالاو با گذشت 5ماه از اجرای برجام همچنان سایه ضرر و زیان بر سر بورس تهران سنگینی می کند و سهامداران فقط برای جلوگیری از زیان بیشتر اقدام به فروش سهام خود به ثمن بخس می کنند.

رکود اقتصادی، کمبود نقدینگی و عدم تحقق وعده های پسابرجام از جمله دلایل اصلی ریزش بورس در ماه های اخیر است. کارشناسان معتقدند تا پایان امسال هم نباید انتظار رونق چندانی در بورس داشت چرا که در فضای واقعی اقتصاد اتفاق ویژه ای رخ نخواهد داد.