آرشیو سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۶۶
جهان
۶

کودکان یمنی پول توجیبی خود را به سازمان ملل می دهند

کودکان یمنی در اعتراض به خروج نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان در جنگ یمن؛ در صنعا تجمع کرده و گفتند آماده اند پول تو جیبی شان را به سازمان ملل اهدا کنند.

به گزارش المسیره، کودکان یمنی روز یکشنبه با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا گفتند آماده اند پول تو جیبی خود را به سازمان ملل بدهند تا این سازمان از پول عربستان بی نیاز شده و به جرایم جنگی این کشور توجه کند. آنان تجمع خود را تحت شعار «کودکان یمنی به سازمان ملل پول اهدا می کنند» برگزار کردند و از سازمان ملل خواستند در برابر لابی عربستان ایستادگی کند.

این کودکان همچنین از جامعه جهانی و کشورهای آزاده جهان خواستند به دلیل حمایت از کشتار و سکوت در برابر نقض حقوق کودکان یمنی؛ سازمان ملل را در فهرست رسوایان قرار دهند.

این تجمع اعتراضی کودکان یمنی بعد از آن برگزارشد که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گفت تصمیم گرفته است نام ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان خارج کند. اخیرا نیز سازمان ملل گزارش سالانه خود در مورد ناقضان حقوق کودکان را منتشر کرد. در این گزارش به نام عربستان به عنوان مسئول 60 درصد تلفات کودکان در جنگ یمن، اشاره شد. اما تنها چند روز پس از انتشار گزارش، دبیر کل سازمان در اقدامی بی سابقه نام عربستان را از فهرست خارج و اعلام کرد که قرار است تحقیقات مشترکی با مشارکت ریاض در مورد جنگ یمن انجام شود. سپس روشن شد که عربستان دبیر کل سازمان ملل را تهدید کرده بود کمک های سالانه خود به سازمان ملل را قطع کرده و از شیوخ دینی و مذهبی خود در کشورهای عربی می خواهد فتوایی علیه سازمان ملل صادر کنند.