آرشیو پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۵
فن آوری
۸
تاپ اپ

دولت همراه روی تلفن همراه

ماهرخ چنگیز

از جمله وعده های اصلی دولت یازدهم و در راس آن وزیر ارتباطات، راه اندازی دولت الکترونیک بوده است. براساس ادعای برخی مسئولان سازمان فناوری اطلاعات بخش های زیرساختی و فنی اصلی این طرح عظیم راه اندازی شده است. باتمام اینها هنوز بسیاری از کاربران باخدمات الکترونیک دستگاه های مختلف دولتی آشنا نیستند.

اگر شما هم جزو این کاربران هستید و می خواهید با بخش هایی از خدمات الکترونیک دستگاه های دولتی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم از اپلیکیشن «فاواکده» استفاده کنید.

این اپلیکیشن با هدف استفاده سریع و آسان از خدمات الکترونیکی ارائه شده از سوی دستگاه ها و همچنین دسترسی به اطلاعات مفید و کاربردی مورد نیاز کاربران ارائه شده است. رهگیری مرسولات پستی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و همچنین برآورد هزینه پستی، دریافت استعلام های کاربردی و پیامکی مانند تخلفات رانندگی، اصالت دارو و همچنین استعلام های اینترنتی مانند استعلام قرارداد املاک، میزان تخلفات رانندگی، سوابق بیمه تامین اجتماعی، دسترسی به خدمات ضروری و کاربردی ارائه شده از سوی شهرداری، پلیس +10، مخابرات استان تهران و اپراتورهای تلفن همراه و... که مورد نیاز در فعالیت های روزمره کاربران است، از جمله امکانات کاربردی این اپلیکیشن است. پرداخت مستقیم انواع قبوض بدون نیاز به وارد کردن اعداد و به کمک بارکدخوان موجود در برنامه و خرید شارژ برای همه سیم کارت های اعتباری اپراتورهای تلفن همراه، خرید بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار، کنسرت و رزرو هتل از دیگر امکانات پیش بینی شده در اپلیکیشن فاواکده است. در این اپ همچنین آدرس نهاد های مورد نیاز کاربران در 9 حوزه مختلف همچون دانشگاه ها، بیمارستان ها، بانک ها و... با امکان دسترسی به آدرس سایت های این نهاد ها و آدرس یابی آنها از طریق نقشه نیز فراهم شده است. گفتنی است استفاده از امکانات این اپلیکیشن تنها در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. برای دریافت این برنامه می توانید به کافه بازار یا آدرس اینترنتی WWW.ICTUSER.IR سر بزنید.