آرشیو پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۴
ماشین
۸

458MM سفارشی؛ جدیدترین مدل فراری

محمدرضا نجفی شاهکوهی

اگر جزو افرادی هستید که درآمد زیادی دارند یا صاحب تجارتی هستید و پول پارو می کنید، شاید بخواهید پروژه استثنایی فراری را نیز به مایملک خود بیفزایید.

افتخارات فراری به گونه ای است که حس وسوسه آن دسته از خریدارانی را که به طراحی معمولی و آزمایش سختگیرانه پایبند هستند، غلغلک می دهد. بعضی مواقع طراحی این ماشین ها خاص، عمیق و شاید نامربوط به نظر برسد، اما به هر حال ماموریت جدیدترین مدل فراری انگشت به دهان کردن بیننده خویش است.

اساس استخوان بندی فراری 458 استثنایی که 458MM نیز نامیده می شود بر نمایش اسپرت بدنه به همراه مشخصات فنی و بسیار قوی است. طبق گفته های فراری تاکنون طرح سفارش آفتابگیر شیشه جلو برای مشتریان رزرو شده است. همچنین فراری متعهد شده از رنگ آمیزی سیاه برای ستون ها استفاده و حالت کمربندی را در نگاه ظاهری آن خلق کند.

در مقایسه با 458 استاندارد، فراری مسابقه ای MM بدنه ای درازتر دارد که از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است. تغییرات در بازطراحی سپرهای جلو و عقب ادامه یافته و سیستم مکش در امتداد خط ستون و بین سقف و در عقب ساخته شده است. به طور خلاصه این طراحی، مدیون نمونه محبوب مک لارن 675LT است؛ سوپرخودرویی که با کشیده تر شدن و تغییرات آئرودینامیکی به مک لارن 650S تبدیل شده است.

تنظیمات فراری MM به گونه ای طراحی شده که همه رانندگان می توانند از آن استفاده کنند. فضای داخل برای جلب نظر مالک ثروتمندش خصوصی سازی و سیستم صوتی آن نیز به روز شده است. حلقه های سفید اطلسی رنگ که کنترل کننده های محفظه کنسول وسط را در بر گرفته، تعریفی خاص از تودوزی این خودرو است.

فراری اطلاعات دقیقی از تغییرات فنی این خودرو ارائه نداده، اما گمان می رود مدل 458MM می بایست از موتور V8 5/4 لیتری مجهز به سیستم تنفس طبیعی بیرونی بهره ببرد که قادر است نیروی 597 اسب بخار با گشتاور 398 نیوتن متر تولید کند. این قدرت حیرت انگیز با یک گیربکس دو کلاچه هفت سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود.