آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۹
دانشگاه
۸

دانشگاه در جبهه - 150

دانشجوی شهید صمد حیدری

شهید صمد حیدری در سال 1340 در شهرستان فسا به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود به پایان رساند. در آزمون سراسری سال 1362 دانشگاه تبریز در رشته امور فنی کشاورزی پذیرفته شد.

نهضت اسلامی امام خمینی(ره) زمانی آغاز شد که ایشان سال سوم متوسطه بودند و در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می نمودند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه های گوناگونی حضوری فعال داشت.با شروع جنگ تحمیلی، چندین بار به میادین نبرد اعزام گردید که در اعزام آخر در حالی که تنها یک ترم از دروس دانشگاه را گذرانده بود از دانشگاه عشق و ایثار گواهی لیاقت دریافت نمود. شهید حیدری در تاریخ 10 اردیبهشت 1363 در منطقه طلائیه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

در بخش هایی از وصیت نامه شهید دانشجو «صمد حیدری» می خوانیم:

ای انسانهای پاک! این دنیا وسیله کار ماست نه هدف، امیدوارم که امت رزمنده با احساس مسئولیت بیشتر به اسلام و قرآن عمل کرده و تدارک دنیای ابدی خود را فراهم نماید. سخنی هم با استعمارگران شرق و غرب دارم: مگر نمی بینید که امروز از حلقوم زنان با ایمان نعره های شجاعت و حماسه بیرون می آید و خود را در برابر حوادث تکان دهنده روزگار آماده می سازند و برای خود، قدرت استقامت و پایداری قائلند و از نظر شجاعت و ایمان به پای زنان با ایمان و فداکار دوران ظهور اسلام می رسند و رسیده اند و این قدرت ایمان نتیجه مستقیم ایمان به قدرت الهی است و شماها ای کافران باید به دست فرزندان همین بانوان گرامی برای همیشه از بین بروید.