آرشیو دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۵۳
جهان
۲۰

شناسایی هویت قربانیان و عاملان حادثه تروریستی بنگلادش

یک مقام امنیتی بنگلادش اعلام کرد: هویت 17 نفر از 20 قربانی حمله تروریستی به کافه «هولی» در داکا شناسایی شده و بر این اساس 7 ژاپنی، 9 ایتالیایی و یک دختر جوان هندی که در امریکا تحصیل می کردند و برای گذراندن تعطیلات به داکا آمده بودند، در بین قربانیان بوده اند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ انعم اشفق چودری، سخنگوی ارتش بنگلادش نیز گفت، 20 قربانی این حادثه همگی از اتباع بیگانه بوده اند که با جسمی تیز شکنجه و سپس کشته شده اند.

اسدالزمان خان، وزیر کشور بنگلاش نیز درباره هویت عاملان حمله به کافه هولی به خبرگزاری فرانسه گفت: 6 عامل کشته شده این حادثه تروریستی و یک عامل دستگیر شده بنگلادشی و عضو گروه افراطی جماعت المجاهدین بنگلادش هستند و ربطی به داعش ندارند. وی افزود، تمامی مهاجمان مردان جوان تحصیلکرده و عمدتا از خانواده های ثروتمند بودند.

مردان مسلح جمعه شب گذشته با حمله به یک کافه در محله دیپلماتیک داکا 33 نفر را به گروگان گرفتند که 13 گروگان با تلاش نیروهای امنیتی آزاد و 20 گروگان کشته شدند. در رویارویی نیروهای امنیتی با تروریست ها نیز 2 مامور پلیس و 6 تروریست کشته شدند و یک تروریست هم دستگیر شد.

در پی این حادثه شیخ حسینه واجد، نخست وزیر بنگلادش دو روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و گفت: «هر شخصی که به دین اعتقاد دارد چنین اقدامی انجام نمی دهد؛ این افراد دین ندارند. دین آنها تروریسم است.»