آرشیو سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۲۸
ورزش
۱۸

گریزمان بهترین بازیکن یورو

آقای گل یورو 2016 از دید ناظران فنی یوفا به عنوان بهترین بازیکن این جام انتخاب شد. پس از پایان رقابت های یورو 2016 که با قهرمانی پرتغال همراه بود، ناظران فنی یوفا آنتوان گریزمان را به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب کردند. او در این رقابت ها 6 گل زد و دو پاس گل هم برای هم تیمی هایش فراهم کرد اما در روز پایانی بازی ها نتوانست از شکست تیمش برابر پرتغال جلوگیری کند. گریزمان با وجود اینکه نمایش خوبی در یورو 2016 داشت اما در فینال رقابت ها نتوانست گره از کار فرانسوی ها باز کند و همانند اتلتیکومادرید که در این فصل در فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق نبود و به مقام نایب قهرمانی رسید، در فینال یورو هم ناکام ماند تا دو نایب قهرمانی در اروپا را در این فصل تجربه کند. گریزمان علاوه بر این شش گل، دو پاس گل هم به هم تیمی هایش در یورو 2016 داده است. بعد از او شش بازیکن سه گله در رده های بعدی بهترین گل زنان جام قرار گرفتند.

برترین بازیکن از نظر دقایق حضور یورو 2016

بعد از قهرمانی پرتغالی ها در یورو 2016 در آماری که یوفا منتشر کرد، روی پاتریسیو، دروازه بان پرتغال، به عنوان برترین بازیکن از نظر دقایق حضور در این تورنمنت انتخاب شد. او با 720 دقیقه بازی در این رقابت ها از نظر زمان حضور، رکوردار یورو 2016 است. پاتریسیو در بازی پایانی مقابل فرانسه هم عملکرد درخشانی داشت و موفق شد هفت سیو (مهار) از خود بر جا گذارد که آماری بسیار عالی به حساب می آید. دروازه بان پرتغالی ها در حالی هفت بار مانع از گل زنی فرانسوی ها شد که در طرف مقابل هوگو لوریس دروازه بان فرانسوی ها فقط یک سیو (مهار) در بازی پایانی یورو 2016 داشت.

بهترین بازیکن جوان یورو 2016

رناتو سانچس، ستاره جوان تیم ملی پرتغال بالاتر از کینگزلی کومان فرانسوی و هم تیمی اش رافائل گریرو، به عنوان بهترین بازیکن جوان یورو 2016 انتخاب شد. او که در بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل لهستان با گل زنی برای پرتغالی ها مانع از شکست این تیم شده بود، با حضور در ترکیب پرتغالی ها در دیدار نهایی یورو 2016 مقابل فرانسه، رکورد جوان ترین بازیکن حاضر در فینال های یورو را هم به نام خود کرد.