آرشیو سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۸
اخبار کشور
۳

سفیر کره جنوبی در ایران: پول سفارت را هنوز قاچاقی به ایران می آوریم!

سفیر کره جنوبی در ایران در نخستین کنفرانس بورس فاینکس 2016 تاکید کرد: کشورهایی که توافق برجام را پذیرفته اند باید بانک های خود را مجاب به انتقال پول به ایران کنند.

کیم سئونگ-هو سفیر کره جنوبی در نخستین کنفرانس بورس فاینکس 2016 گفت: پس از اجرا شدن توافق برجام مقامات کره از جمله رئیس جمهور این کشور به ایران آمدند و امیدوارم که روزی فرا رسد که بتوان با ایران کار کرد.

این دیپلمات کره ای با تاکید بر افزایش همکاری دو کشور در زمینه فاینانس عنوان کرد: باید رابطه بانک های ایرانی با بانک های خارجی و در عین حال افزایش سرمایه گذاری های مشترک در کنار تسهیل اقدامات سرمایه گذاری در ایران افزایش یابد. به گزارش فارس، سفیر کره جنوبی تصریح کرد: باید کسانی که برجام را پذیرفتند هم اکنون بانک های خود را مجاب کنند که پول های ایران را به این کشور انتقال دهند و مانع شدن از این موضوع اکنون غیرقانونی است این تاسف آور است که سفارت کره جنوبی با وجود سپری شدن 6 ماه از اجرایی شدن توافق برجام هنوز پول سفارت خود را از طریق قاچاق به ایران می آورد.

وی افزود: علاوه بر سرمایه گذاری خارجی باید ایرانی ها و بانک های آنها نیز وارد سیستم مالی بین المللی شوند و ضمن پیشرفته کردن بانک های خود به استانداردهای بین المللی نیز دست یابند که در این صورت سرمایه گذاری در ایران سود آور تضمین شده خواهد بود.