آرشیو یکشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۸
فن آوری
۸
تاپ اپ

یادداشت برداری به شکل هوشمندانه

ماهرخ چنگیز

اگر برای انجام کارهای روزانه خود عادت به یادداشت برداری دارید، قطعا از دفترچه یادداشت های گوناگونی استفاده می کنید. البته در چند سال اخیر و با رشد استفاده از گوشی های هوشمند، دیگر دفترچه های فیزیکی روبه فراموشی سپرده شده اند. چرا که برنامه های مخصوص به یادداشت برداری این امکان را به کاربران می دهند که تمام یادداشت های خود را در یک محیط مدرن در اختیار داشته باشند. گوشی های هوشمند به صورت پیش فرض دارای برنامه برای یادداشت برداری هستند اما گاهی اوقات امکانات و گرافیک آنها برای برخی از کاربران جذاب نیست. اگر شما هم از برنامه پیش فرض یادداشت برداری در گوشی خود راضی نیستید می توانید از اپلیکیشن های مخصوص در این زمینه استفاده کنید که شمار آنها در فروشگاه های فروش اپ،کم نیست. یکی از این اپ ها FiiNote است. این اپ به خاطر نوع طراحی و گرافیک خاص حس نوستالژیکی به شما خواهد داد. با کمک این اپ براحتی و با سرعت زیادی می توانید یادداشت برداری کنید.

همچنین در محیط این اپ هیچ محدودیتی برای وارد کردن فایل های صوتی، تصویری، نقاشی، دست خط و... نخواهید داشت. سازگاری با سرویس های مختلف ابری، سازماندهی کتاب ها، برچسب ها، بوکمارک ها، مجهز بودن به تقویم، آلارم، فهرست انجام وظایف، امکان نوشتن یادداشت براساس دست خط و... از دیگر امکانات این برنامه یادداشت برداری است. این اپ به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. در همین زمینه می توانید از برنامه یادداشت برداری LectureNotes نیز استفاده کنید. این برنامه که امتیاز بالایی هم از نظر محبوبیت در فروشگاه ها اپ به دست آورده است مناسب یادداشت برداری های تخصصی و حرفه ای است. این اپ برای گوشی هایی که مجهز به قلم است می تواند بسیار کاربردی باشد.

برای یادداشت برداری در این برنامه هم می توانید براساس موضوع یادداشت خود صدا، تصویر و ویدئو به محیط برنامه اضافه کنید. LectureNotes در دو نسخه رایگان و پولی از طریق گوگل پلی در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته است.