آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۰
سیاسی
۲۱
خبر

ناصر سراج: پرونده تخلفات بانک دی به مراجع بالاتر ارسال شده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را در حیطه بررسی های سازمان متبوع خود ندانست و در عین حال گفت: پرونده تخلفات بانک دی به مراجع بالاتر و ذیصلاح ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، ناصر سراج روز گذشته در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات کشور درباره موضوع پرونده بنیاد شهید گفت: ما نیت خوان نیستیم که مطمئن شویم در این موضوع تخلفی شده یا خیر اما درباره پرونده بانک دی گزارش تهیه و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

وی رسیدگی سازمان بازرسی کل کشور به تخلفات بانک دی را به تحقیق و تفحص نمایندگان مرتبط ندانست و افزود: هنوز بررسی گزارش مربوط به مدیران بانک دی ادامه دارد.

رئیس سازمان بازرسی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تخلفاتی از مدیران بنیاد شهید مانند زریبافان برای سازمان بازرسی اثبات شده است یا خیر؟ گفت: این حوزه ربطی به سازمان بازرسی ندارد، این امر مربوط به کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی بوده و از آنها باید سوال کنید. البته در صورت ثابت شدن هم، ما حق نام بردن از هیچ شخصی را نداریم.

سراج همچنین درباره 25 پرونده ای که رئیس پیشین دیوان محاسبات درباره تشکیل آنها خبر داده است، اظهار داشت: دادستان دیوان محاسبات در حال بررسی این 25 پرونده است و نتیجه را باید از آنها پیگیری کرد.

وی گفت: ما در تمام موضوعات ورود پیدا کرده ایم اما به دلیل حفظ حیثیت مدیران اطلاع رسانی نکردیم.