آرشیو چهارشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۱
شهرستان ها
۷

نماینده مجلس: نرخ بیکاری در خراسان رضوی بیش از میانگین کشوری است

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی با وجود پذیرش سالانه 25 میلیون زائر داخلی و 2میلیون زائر خارجی دو درصد بیشتر از میانگین کشوری آن است.

رضا شیران خراسانی افزود: این استان بودجه خاصی برای وضعیت ویژه ای که در آن قرار دارد دریافت نمی کند.

وی اظهار کرد: به ازای هر زائر در مشهد سالانه 630 هزار ریال هزینه خدمات پرداخته می شود که این امر باید در ردیف بودجه های ملی استان در نظر گرفته شود.

وی گفت: هشت درصد جمعیت کشور در خراسان رضوی قرار دارد اما این استان از حداکثر 5/8 درصد بودجه عمومی کشور استفاده می کند. این نماینده مجلس افزود: بیش از هشت درصد جمعیت دانش آموزی کشور در خراسان رضوی قرار دارد اما امکاناتی که به این استان تعلق می گیرد کمی بیش از هفت درصد بودجه آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: بخش مهمی از حاشیه نشینی در مشهد و استان خراسان رضوی به این خاطر است که توزیع درآمد از منطق صحیح برخوردار نبوده و درآمدها به گونه ای تقسیم شده که اکثر مراکز اقتصادی کشور در تهران و مراکز استانها متمرکز شده است.

وی گفت: برای محرومیت زدایی باید در توزیع قدرت و ثرورت عادلانه برخورد کرد در غیر این صورت هر چه از مرکز کشور و استان دورتر شویم با فقر و محرومیت بیشتر مواجه خواهیم بود.

شیران خراسان افزود: هم اکنون در 30 کیلومتری مشهد و در جاده میامی روستاهایی وجود دارد که از حداقل امکانات بهره مند هستند و این وضعیت ناشی از نحوه تصمیم گیریها است.