آرشیو دوشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۴
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

افزوده شدن «سرود» و «نوحه» به کنگره شعر عفاف و حجاب

دو بخش نوحه و سرود به منظور پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب به کنگره شعر عفاف و حجاب افزوده شد.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب با حضور اعضای شورای سیاستگذاری برگزار شد. سیدحمیدرضا برقعی دبیر علمی دوره قبل این کنگره گفت: نخستین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب سال گذشته مقدمه ای بود برای انجام کارهای بزرگ تر و کاربردی بودن اشعار مهم ترین شعار در هر دو دوره کنگره است.

همچنین وی افزود: بنابراین امسال هم تصمیم گرفته شده اشعار با قابلیت های ویژه مثل نوحه و سرود که دغدغه رهبر معظم انقلاب هم است، به فراخوان اضافه شود.

میثم مطیعی از مداحان کشورمان که به عنوان عضو شورای سیاستگذاری این دور از کنگره حضور دارد گفت: ما چند سالی است که در ایام فاطمیه یا دیگر مناسبت ها، نوحه هایی با مضمون عفاف و حجاب می خوانیم و بازخورد خیلی خوبی داشته و به نظر مدل مناسبی برای بسط و گسترش در سطح کشور است.

گفتنی است، این نشست با حضور حمید قبادی، مهدی افضلی، مهدی سیف جمالی، محمدعلی مجاهدی، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، سیدحمید رضا برقعی، میثم مطیعی، علیرضا بکایی، جواد محمد زمانی، سیدمحمد جواد شرافت، محمد غفاری، سیدمهدی مرتضایی در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.