آرشیو پنجشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۷
سیاسی
۲
خبر

کرملین مذاکرات سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان را 18 مرداد اعلام کرد

دیدار واعظی با «علی اف» در آستانه سفر روحانی به «باکو»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در آستانه سفر قریب الوقوع روحانی به باکو با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزاش ایرنا، در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با رئیس جمهوری آذربایجان، دو طرف بر اهمیت راهگذر شمال - جنوب و اتصال راه آهن تاکید کردند.

الهام علی اف با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری کشورمان به باکو آن را نشان دهنده روابط عالی دو کشور دانست. محمود واعظی، رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان هم در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهوری کشورمان به رئیس جمهوری آذربایجان، سفرهای متقابل رئیسان جمهوری را نشانگر سطح بالاو توسعه پویای روابط جمهوری آذربایجان و ایران توصیف کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به روابط سیاسی و اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، همکاری دو کشور در حوزه دریای خزر بررسی و در خصوص چشم انداز روابط در صنعت نفت و گاز، حوزه های حمل و نقل، سرمایه گذاری، امور مالی، بانکداری، کشاورزی، گردشگری و بهداشتی تبادل نظر شد.

روز گذشته همچنین کاخ کرملین با انتشار بیانیه ای هشتم اوت (18 مرداد) را زمان آغاز مذاکرات سه جانبه رئیسان جمهوری این کشور و ایران و همچنین نشست سه جانبه با رئیس جمهوری آذربایجان در شهر باکو اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که در دیدارهای دو جانبه و سه جانبه سران درباره مسائل مهم بین المللی و منطقه ای، روابط بین کشورها از جمله دورنمای همکاری های علمی مذاکره خواهد شد.