آرشیو پنجشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۷
ایران زمین
۱۹

گوناگون

لطافت باران در چند استان

زهره افشار / بارش باران روز گذشته در مناطقی از تهران، البرز، مازندران، زنجان، قزوین و گلستان به هوای گرم تابستانی این استان ها لطافت بخشید. گرمای هوای روزهای اخیر موجب خزان زودرس و ریزش گسترده برگ درختان دربسیاری از استان ها از جمله تهران و البرز شده بود. «امین حسین نقشینه» کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد: در حالی که دما در بیشتر نقاط خوزستان روز سه شنبه به 51 درجه رسیده بود، دیروز چهارشنبه نیز دمای هوا در این استان یکی دو درجه کاهش یافت و انتظار می رود، همین شرایط دما امروز پنجشنبه هم در این منطقه حفظ شود. روز سه شنبه شهرهای بستان، آبادان، بندرماهشهر و مهران دمای 51 درجه و اهواز، دهلران، رامهرمز و شوش دمای 50 درجه داشته اند. وی افزود: امروز پنجشنبه هم در استان های مازندران، قزوین، تهران و سمنان رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت. همچنین انتظار داریم امروز در ارتفاعات زاگرس جنوبی و جنوب فارس با افزایش ابر و رگبار روبه رو باشیم. این در حالی است که در شمال سیستان و بلوچستان و زابل وزش باد شدید و پدیده گرد و غبار را داریم.

برف در ارتفاعات کلاردشت

همچنین در سیزدهمین روز از مردادماه ارتفاعات علم کوه در کلاردشت مازندران سفید پوش شد و این شهرستان چهره زمستانی به خود گرفت. بارش برف در ارتفاعات علم کوه 10 سانتیمتر گزارش شده است. قله علم کوه با ارتفاع 4 هزار و 850 متر در جنوب غربی کلاردشت واقع است.

آغاز ساخت بزرگراه شمالی کرج در امتداد همت

کرج - خبرنگار «ایران» / ساخت بزرگراه شمالی کرج در ادامه بزرگراه شهید همت پس از 4 سال انتظار و برنامه ریزی مدیریت شهری کرج، آغاز شد. «علی ترکاشوند»، شهردار کرج اظهار داشت: در این بزرگراه با بیش از 17 کیلومتر مسافت، تعداد 11 تقاطع غیرهمسطح و 22 عرشه برای آن پیش بینی شده است. بزرگراه شمالی کرج بر اساس نقشه هایی طراحی شده، منطقه حصار کرج را به مناطق شمالی و غربی این شهر متصل و در نهایت در غربی ترین نقطه کرج در بخشی از آزادراه کرج-قزوین به پایان می رسد. طبق پیش بینی های به عمل آمده برای ساخت و تکمیل کمربند شمالی کرج حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا این طرح در مدت زمانی حدود 3 سال به بهره برداری برسد.