آرشیو شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۴۸
سیاست
۱۹

روزنه

حذف نام 3 شرکت ایرانی از فهرست تحریم

ایسنا: وزارت خزانه داری انگلیس اعلام کرد: در پی حکم دادگاه عمومی اروپا، نام سه شرکت ایرانی از فهرست تحریم ها حذف شده است. پایگاه اینترنتی تحریم های اروپا گزارش داد: وزارت خزانه داری انگلیس در فهرست به روزرسانی شده خود از تحریم های مالی علیه ایران، نام سه شرکت موسسه خدمات رفاهی کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL CLUB)، شرکت حمل ونقل ترکیبی کشتیرانی (IRISL MULTIMODAL TRANSPORT COMPANY) و (MARTIME PTE LEADING) را حذف کرده است. سه شرکت ایرانی نام برده پیش از این با شکایت در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا خواستار حذف نام خود از فهرست تحریم هایی شده بودند که بر اساس تحریم های منع گسترش هسته ای اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شده بود.

تحویل پرچم حرم امام رضا(ع) به شیخ زکزاکی در زندان

فارس: پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) و دیگر محصولات فرهنگی که توسط دست اندرکاران طرح زیر سایه خورشید، به نیجریه ارسال شده است، از سوی یکی از نزدیکان شیخ زکزاکی به درون زندان برده شده و تحویل ایشان شده و موجبات خوشحالی شیخ زکزاکی و همسرش را فراهم کرده است. به گزارش ستاد خبری طرح «زیر سایه خورشید»، شیخ زکزاکی که بر اثر این اقدام تاثیر معنوی ویژه ای در روحیه اش ایجاد شده، ضمن تشکر از این اقدام آستان قدس رضوی، از مردم مشهد و خادمان حضرت در حرم رضوی خواستند نایب الزیاره ایشان در حرم باشند و برای پیروزی اسلام و مسلمین دعا کنند.

بیانیه اتحادیه اروپا در اعتراض به اعدام ها در ایران

ایسنا: اتحادیه اروپا در اقدامی مداخله جویانه در اعتراض به مجازات اعدام در ایران یک بیانیه صادر کرد. در این بیانیه که از سوی سخنگوی اتحادیه اروپا منتشر شده، آمده است: ایران به تازگی 20 نفر را به جرم قتل و برهم زدن امنیت ملی اعدام کرده است. اتحادیه اروپا به طور قوی بر مخالفت خود با استفاده از مجازات اعدام در تمامی شرایط تاکید می کند و علاوه بر این، نسبت به شمار بالای اعدام ها در ایران نگران است. سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه، با غیرانسانی و خشونت آمیزخواندن مجازات اعدام، مدعی شده است که این مجازات نمی تواند عامل بازدارنده مناسبی باشد و نقض ناپذیرفتنی منزلت و شرافت انسانی به شمار می آید.