آرشیو سه‌شنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۸۷
سیاسی
۲

با هدف تعامل و درک متقابل ارکان قوه مقننه انجام شد

برگزاری نشست مشترک هیات رئیسه مجلس با شورای نگهبان

اولین نشست مشترک اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای نگهبان برگزار شد. به گزارش ایسنا، این نشست مشترک به منظور تعامل و درک متقابل ارکان قوه مقننه و درک متقابل مجلس و نهاد پاسدار قانون اساسی برگزار شد.

در این جلسه که با هدف تعاملات بیشتر دو نهاد در راستای تبیین ابهامات و ایرادات شورای نگهبان راجع به مصوبات و تصمیمات مجلس و اصلاح و تصویب قوانین کاربردی از جمله قانون انتخابات و برنامه های توسعه تشکیل شد، بر حضور فعال و مستمر اعضای شورای نگهبان در جلسات کارشناسی و کمیسیون های مجلس و ارائه نقطه نظرات این نهاد به مجلس تاکید شد. غلامرضا کاتب، عضو هیات رئیسه مجلس درباره مباحث مطرح شده در این نشست به ایرنا گفت: درباره ایراداتی که شورای نگهبان درباره طرح ها و لوایح می گیرد که بعضا مغایر با قانون اساسی نیست نیز بحث شد که خواستار دقت بیشتر شورای نگهبان در این زمینه شدیم تا میزان ایرادهای شورای نگهبان نسبت به لوایح کاهش یابد.

وی افزود: همچنین مقرر شد درباره اصلاح قانون انتخابات یک اجماعی میان شورای نگهبان و مجلس صورت گیرد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درباره ایرادهای شورای نگهبان به احکام دائمی توسعه کشور که چندی قبل در مجلس به تصویب رسیده بود، اظهار داشت: در این زمینه نیز مقرر شد که شورای نگهبان به صورت کارشناسی موارد مختلف را به صورت مجزا مطرح کند تا ایرادهای مدنظر این شورا برطرف شود.