آرشیو سه‌شنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۸۷
فرهنگ و هنر
۲۲

تجربه اجرای <کامنت> و <داماهی> در فضای باز نیاوران

شامگاه یکشنبه 24 مردادماه و در سومین شب جشنواره موسیقی بارانا، کاخ نیاوران میزبان اجرای مشترک گروه های داماهی و کامنت در مجموعه تاریخی نیاوران بود. گروه کامنت در نخستین اجرای خود در کاخ نیاوران با تشویق های حاضران در برنامه قطعات «بیداری ما»، «هی تو» و «فرشته مرگ» را اجرا کرد. کیان پورتراب خواننده این گروه پس از اجرای این قطعات اظهار کرد به دلیل درختان زیادی که در اطراف اینجا هستند قطعه درخت را برای شما اجرا می کنم.

وی در ادامه افزود: نخستین اجرای ما سال 1386 در خیریه محک بود و امروز خوشحال هستیم این موسسه در این جشنواره حضور دارد.

در ادامه قطعات «با مسیر باد» و «لحظه ها» بنابر درخواست مردم توسط گروه «کامنت» اجرا شد. سروش صحت و نیما شعبان نژاد از مخاطبان این کنسرت بودند.

پس از اجرای این گروه و یک استراحت کوتاه گروه موسیقی «داماهی» به همراهی نیما رمضان و اشکان آبرون به روی صحنه آمدند. طبق اعلام این گروه آهنگ «جاده لغزنده» برای ادای دین به موسیقی خیابانی اجرا شد. رضا کولغانی خواننده گروه داماهی در ادامه این برنامه رو به مخاطبان گفت: با آنکه تجربه اجرا در فضای باز و کاخ نیاوران را نداشته ایم، اما اجرای امشب بسیار لذت بخش بود.

در جشنواره «شب های موسیقی بارانا» که از 21 تا 29 مردادماه برگزار می شود، گروه ها و هنرمندانی مانند لوریس چکناواریان، کامکارها، شهرداد روحانی، کیخسرو پورناظری و گروه شمس و سهراب پورناظری همراه «آنتونیو ری» به اجرای برنامه می پردازند.