آرشیو سه‌شنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۸۷
فرهنگ و هنر
۲۲
آن سوی مرز

آغاز سومین جشنواره فیلم عربی عمان با نمایش فیلم های ایرانی

سومین جشنواره فیلم عربی از دیروز 25 مردادماه در شهر صلاله کشور عمان آغاز شد. رئیس جشنواره فیلم عربی، شعار این دوره از جشنواره را «سینما... هنر عشق و خلاقیت» برشمرد و گفت: این جشنواره 25 تا 30 مردادماه در شهر صلاله برگزار می شود.

فایز الکندی با اشاره به حضور ایران به عنوان میهمان ویژه در این جشنواره افزود: به منظور توسعه روابط و همکاری های مشترک فرهنگی ایران و عمان، 5 فیلم ایرانی به نمایش درمی آید. از این رو، یک فیلم ایرانی همزمان با آیین افتتاحیه و 4 فیلم در خلال برگزاری مسابقات نمایش داده خواهد شد.

وی در ادامه به معرفی جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در حاشیه برگزاری این دوره از جشنواره، دستاوردهای فرهنگی ایران معرفی می شود.

الکندی، در ظفار از جمله فعالیت های جانبی این جشنواره را برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه توسط جمال الغیلان، هنرمند و فیلمساز بحرینی نام برد.

رایزن فرهنگی ایران در مسقط نیز در خصوص گشایش فضای جدید تبادلات فرهنگی بویژه سینمایی گفت: چندی قبل نخستین کمیته مشترک فرهنگی ایران و عمان در تهران تشکیل شد که می توان به حضور ایران در جشنواره صلاله اشاره کرد.

بهمن اکبری اظهار کرد: ایران برای نخستین بار در جشنواره صلاله شرکت می کند که هیات بلندپایه فرهنگی سینمایی در این همایش حضور خواهند داشت؛ حجت الله ایوبی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ایران و علیرضا تابش، رئیس موسسه سینمایی فارابی ضمن حضور در جشنواره با وزیران فرهنگ و رسانه ملاقات خواهند داشت.