آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۲
فوتبال ایران
۱۱

منصوریان عاصی از دست مدافعان

استقلال؛ شهر بی دفاع!

علیرضا منصوریان تمام تلاش خود را برای از بین بردن ضعف های استقلال به کار گرفته ولی ظاهرا مشکل به این سادگی حل نمی شود. استقلال راه گل زدن را بلد است ولی تا این لحظه نتوانسته راه دفاع کردن را هم یاد بگیرد. به گفته کارشناسان، در چهار بازی اول فصل بزرگ ترین مشکل استقلال ضعف خط دفاعی اش بود. اشتباهات مکرر مدافعان این تیم باعث شد تا استقلال از چهار امتیاز ممکن تنها دو امتیاز به دست بیاورد و در رده پانزدهم جدول قرار بگیرد. این نتایج به هیچ وجه برای منصوریان و استقلال خوب نبود.

سرمربی آبی ها تلاش کرد تا با تمرینات اختصاصی برای مدافعان مشکل دفاعی را حل کند ولی از وضعیت موجود عاصی شده است. امین حاج محمدی مدافع استقلال که همچنان شرایط ایده آلی ندارد و به طور کامل از معادلات فکری منصوریان خارج شده است. هرایر مگویان قرار بود یکی از بهترین مدافعان استقلال باشد ولی او هم نتوانسته خواسته های سرمربی را برآورده کند. رابسون در قیاس با دیگر بازیکنان شرایط بهتری دارد ولی او هم هنوز به آمادگی صددرصد نرسیده است. وریا غفوری که قرار بود باتجربه زیادش به کار استقلال بیاید، به هیچ وجه خواسته های این مربی را برآورده نکرده است. میثم مجیدی با عملکردی که در بازی استقلال خوزستان داشت، نسخه خود را به طور کامل پیچید. میلاد زکی پور جوان است و بی تجربه. نورافکن هم به دلایلی نامشخص فعلاجایی در برنامه تاکتیکی منصوریان ندارد.

با همین بررسی ساده مشخص شد وضعیت خط دفاعی استقلال به هیچ وجه خوب نیست و منصوریان حق دارد از دست مدافعان این تیم عاصی باشد. هر کدام از این بازیکنان اگر در هر تیم لیگ برتری باشند، مهره ای قابل اتکا به حساب می آیند ولی معلوم نیست به چه دلیل در استقلال اینقدر ناآماده هستند و نتوانسته اند خواسته های علیرضا منصوریان را برآورده کنند.

سرمربی استقلال از این وضع ناراضی است و قصد دارد با جذب پادووانی حداقل بخشی از این مشکلات را حل کند. شاید با حضور او، استقلال 2-5-3 بازی کند که در این صورت بیشتر این مدافعان باید بیرون بنشینند. البته منصوریان هنوز در این باره به جمع بندی نهایی نرسیده است. برای چنین سیستمی او به دو هافبک دفاعی صددرصد نیاز دارد ولی در حال حاضر بجز امید ابراهیمی، فرشید باقری شرایط خوبی ندارد و نمی تواند خواسته های منصوریان را برآورده کند.