آرشیو پنجشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۵
ایران زمین
۱۹
تک خبر

بررسی مشکلات کلان قزوین با حضور معاون اول رئیس جمهوری

گروه ایران زمین/ در سفر یک روزه «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهوری به استان قزوین مسائل ومشکلات کلان قزوین در نشستی با حضور مسئولان استانی بررسی شد. معاون اول رئیس جمهوری در این نشست اظهار داشت: قزوین از استان های برخوردار است و از مدیران استان می خواهیم در مسیر توسعه، نگاه ملی داشته باشند.جهانگیری خاطرنشان کرد: قزوین جزو 10 استان برتر کشور است که ضمن توسعه خود، در پیشرفت کشور هم نقش مهمی دارد.

«فریدون همتی»، استاندار قزوین هم در این نشست با اشاره به فعالیت 3 هزار و 900 واحد تولیدی و صنعتی در استان، گفت: ازاین تعداد 600 واحد راکد است که 300 واحد آن جزو واحدهای کوچک بوده که برای رونق دوباره از تسهیلات دولت در سامانه بهین یاب استفاده کردند. باوجود 340 هزار زمین مستعد کشاورزی، 37 هزار باغ و 270 هزار هکتار زراعت استان، نیازمند یک میلیارد دلار برای آبیاری نوین هستیم که این مقدار هزینه از عهده دولت خارج است و تلاش ما این است که با همکاری و مشارکت بخش خصوصی این هزینه تامین شود.

استاندار قزوین با اشاره به وجود 51 هکتار گلخانه در قزوین خاطرنشان کرد: تا پایان سال، 185 هکتار گلخانه جدید در استان به بهره برداری می رسد. همچنین با اجرای طرح آبیاری نوین و داربستی کردن باغ های انگور می توانیم تولیدمان را از 300 هزار تن به 900 هزار تن افزایش دهیم.همتی با اشاره به اینکه قزوین در تولید کشمش ازجایگاه برتری برخوردار است، تصریح کرد: با اجرای طرح های توسعه در باغ های انگور میزان کشمش از یک هزار تن به 3 هزار تن افزایش می یابد.