آرشیو یکشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

حق علیزاده حضور در فینال المپیک بود

پولادگر: نتایج ضعیف تکواندو به صورت دقیق بررسی خواهد شد

رئیس فدراسیون تکواندو با ابراز نارضایتی از عملکرد تیم مردان در المپیک 2016 ریو، گفت: کارگروهی را تشکیل داده و دلایل نتایج به دست آمده را به صورت دقیق بررسی و نتیجه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

سیدمحمد پولادگر پس از ناکامی تیم تکواندوی مردان ایران در المپیک 2016 اظهار داشت: برداشت اولیه من، بار سنگین روانی است که روی دوش نفرات ایران بود. توقعات ایجاد شده موجب شد تا تکواندوکاران ایران به هیچ عنوان عملکرد خوبی نداشته و در حد و اندازه واقعی خود نباشند. وی افزود: این عملکرد و نتایج ضعیف به صورت دقیقی بررسی خواهد شد و علت های متفاوت این عملکرد را واکاوی می کنیم. پولادگر گفت: بین ورزشکاری که با ترس از باخت وارد میدان می شود و فردی که با انگیزه مسابقه می دهد، همیشه تفاوت زیادی وجود دارد. وی در مورد احتمال تغییرات در کادر فنی تیم ملی ایران، تصریح کرد: این مسئله را هم بررسی می کنیم و سپس تصمیم می گیریم. رئیس فدراسیون تکواندوی ایران، افزود: این مسئله و همچنین المپیک تمام شد و برایم عجیب است که برخی ها برای مدال تاریخی کیمیا حتی از گفتن یک تبریک دریغ کردند و تنها به دنبال تخریب هستند.

پولادگر در ادامه با اشاره به کسب مدال تاریخی تکواندو در بخش بانوان توسط کیمیا علیزاده عنوان داشت: از اینکه نخستین مدال المپیکی ورزش بانوان ایران در رشته تکواندو به دست آمد، بسیار خوشحال هستم. پولادگر با اشاره به اینکه حق کیمیا حضور در دیدار نهایی بوده است، بیان داشت: در مبارزه با نماینده اسپانیا و زمانی که مربی ایران کارت اعتراض را کشید، متاسفانه داوران سه امتیاز علیزاده را ندادند، وگرنه او پیروز بود.

رئیس فدراسیون تکواندوی ایران، ادامه داد: در این مسابقات بارها مربیان از کارت اعتراض خود استفاده کردند و در بیشتر اوقات، اعتراض آنان صحیح بود که این مسئله داوری ضعیف مسابقات تکواندوی المپیک را نشان می دهد. وی با اشاره به اینکه کیمیا علیزاده با مدال خود در المپیک ریو در ورزش ایران تاریخ ساز شد، ادامه داد: این موفقیت در مراکز بین المللی بازتاب وسیعی داشت.