آرشیو یکشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۸۴۹
استان ها
۱۸

افزایش سرعت قطارهای مسافری خوزستان به 160 کیلومتر در ساعت

دنیای اقتصاد، اهواز: با افتتاح طرح خط دوم راه آهن اهواز- بندر امام خمینی (ره) سرعت قطارهای مسافری در این مسیر به 160 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب، عبدالکریم درویش زاده کاهش تلاقی ها و افزایش سرعت قطارها را نشانه تحول درسیستم حمل ونقل ریلی دانست و گفت: افزایش سرعت قطارهای مسافری یکی از شاخص های مهم در جابه جایی مسافر و ارزیابی عملکرد راه آهن است که با اقدامات صورت گرفته سرعت قطارهای مسافری از 90 و 120 به 160 کیلومتر بر ساعت رسیده و کاهش تلاقی ها با احداث خطوط جدید، نشان از تحول عمده در اداره کل راه آهن جنوب است.

درویش زاده ادامه داد: طرح احداث خط دوم راه آهن اهواز- بندر امام با اعتبار 131 میلیارد تومان به طول 110 کیلومتر از ایستگاه کارون شروع می شود و به ایستگاه بندرامام (ره) خاتمه می یابد که 81 کیلومتر از مسیر حدفاصل ایستگاه میاندشت تا سربندر آماده افتتاح و بهره برداری است.وی در ادامه افزود: عملیات اجرایی این خط از سال 93 آغاز و طبق زمان بندی انجام شده به مناسبت هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. مدیرکل راه آهن جنوب افزایش حمل و نقل بار و مسافر، افزایش چشمگیر سرعت قطارها، ارتقای ایمنی و جلوگیری از اتلاف زمان سیر قطارهای مسافری و باری با توجه به دوخطه شدن محور اهواز-بندر امام را از مزایای این طرح اعلام کرد. عبدالکریم درویش زاده با بیان اینکه اکنون میزان سرمایه گذاری راه آهن در استان بیش از استان های دیگر کشور است، گفت: راه آهن جنوب به دلیل طرح های گسترده در حال احداث به یکی از بزرگ ترین کارگاه های خطوط ریلی کشور تبدیل شده است.