آرشیو چهارشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۰
شهرستان ها
۷

استاندار: کردستان آماده سرمایه گذاری است

استاندار کردستان گفت: شرایط لازم برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در کردستان فراهم است.

عبدالمحمد زاهدی در شورای اداری شهر سقز افزود: رسانه ها و مردم می توانند به تحقق جذب سرمایه در استان کردستان کمک کنند. وی گفت: ما در سفرهای شهرستانی مشکلات واحدهای تولیدی را مورد بررسی قرار می دهیم.

زاهدی با اشاره به موقعیت خوب سقز برای سرمایه گذاری گفت: این شهر در مسیر ترانزیت شمال به جنوب قرار دارد و این موقعیت مناسبی برای توسعه سقز محسوب می شود.

به گفته وی، در حوزه عمرانی تا پایان فصل کار، بخش قابل توجهی از آسفالت راه سقز - مریوان انجام می شود و مابقی سال آینده انجام خواهد شد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: یک لاین از کنارگذر سقز نیز که از مطالبات مردم است تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد و قطعه سقز تا شهر صاحب از کریدور شمال - جنوب به طول 15 کیلومتر تا پایان فصل کاری امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.وی با یادآوری حرکت کند احداث فرودگاه سقز، گفت: تدابیری اتخاذ شده است که تا پایان سال به نتیجه می رسد.

استاندار کردستان در ادامه گفت: سازه سد چراغ ویس تا پایان شهریور ماه امسال به پایان می رسد و تا پایان امسال نیز آبگیری می شود و از محل این سد، آب آشامیدنی سالم در افق 25 ساله و برای 330 هزار نفر تامین خواهد شد.

به گفته وی، قرارداد مطالعات ژئوفیزیک هوایی 8 هزار کیلومتر مربع از پهنه استان کردستان منعقد شده است که قطعا منابع عظیمی کشف می شود و مردم از آن بهره مند خواهند شد.