آرشیو چهارشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور از فردا

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما طی امروز و کاهش محسوس دما از فردا تا شنبه درنیمه شمالی کشور خبر داد.

احد وظیفه به ایسنا گفت: طی امروز و دو روز آینده پاره ای از مناطق استان های شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و به تدریج شمال شرق کشور در ساعات بعد از ظهر بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد را خواهند داشت.

وظیفه ادامه داد: انتظار می رود امروز افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور رخ دهد که به دنبال آن با نفوذ توده هوای خنک به این مناطق از روز پنج شنبه تا روز شنبه علاوه بر ابرناکی، بارش باران، وزش باد، کاهش محسوس دما نیز دراین مناطق پیش بینی شده است که این کاهش دما در سواحل شمالی 7 تا 12 درجه، در شمال غرب 5 تا 7 درجه و با قدری تاخیر در شمال شرق کشور نیز 5 تا 7 درجه خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش ها فردا در استان های گیلان، مازندران و گلستان و در روز جمعه علاوه بر مناطق فوق در استان خراسان شمالی خواهد بود و همچنین امروز و دو روز آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک مهم ترین پدیده جوی خواهد بود و در جنوب غرب و غرب کشور نیز طی امروز و فردا وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود، ضمن اینکه در روزهای پنج شنبه و جمعه دریای خزر نیز مواج پیش بینی شده است.