آرشیو چهارشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۹
اقتصاد
۴

وزارت جهاد و سازمان حمایت سرشاخ شدند

گوشت گران شد

هفته هاست که گوشت قرمز، بازار پرتلاطمی دارد و قیمت آن رو به افزایش رفته است اما در این میان دستگاه های متولی وظیفه تنظیم بازار و نظارت بر بازار و برخورد با گرانفروشی را به گردن یکدیگر می اندازند.

حال آن که در آستانه اعیاد قربان و غدیرخم و پس از آن ماه محرم قرار داریم که افزایش تقاضای بازار را به دنبال دارد و فروشندگان هم هشدار افزایش بیشتر قیمت را می دهند.

به گزارش ایسنا، حدود دو هفته تا عید قربان به عنوان یکی از ایام پرمصرف گوشت قرمز باقی مانده است در حالی که از چند هفته گذشته تاکنون قیمت گوشت قرمز رو به افزایش بوده و عده ای آن را ناشی از صادرات دام زنده توسط وزارت جهاد کشاورزی می دانند و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هم سودجویی عده ای دلال در بازار را علت این گرانی اعلام می کنند و سازمان حمایت را موظف به برخورد با گران فروشان می دانند.

شاید وزارت جهاد کشاورزی ابزار نظارتی برای کنترل قیمت ها و برخورد با گران فروشی را نداشته باشد اما این وزارتخانه پس از ابلاغ قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی تمامی اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در بازار محصولات کشاورزی را در اختیار گرفت و براساس قانون موظف به تنظیم بازار این محصول است اما به نظر می رسد این وزارتخانه نتوانسته به وظایفش عمل کند.