آرشیو چهارشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۹
حوادث
۲۳

پایان13 سال کابوس مرد اعدامی

عامل قتل سرباز جوان، پس از 13 سال با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.

به گزارش تسنیم، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال 82 و در پی قتل سرباز جوانی در یکی از محله های شهریار در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل قتل متوجه شدند، فرهاد 21 ساله با ضربه چاقو به قتل رسیده است.

دوست مقتول در اظهاراتش به ماموران گفت: دوره آموزشی سربازی فرهاد تازه به پایان رسیده بود و با اودر حال قدم زدن در خیابان بودم که ناگهان یکی از دوستانش به ما نزدیک شد و با چاقو به سینه فرهاد زد. من قصد داشتم چاقو را از دستانش بگیرم که وی پهلویم را زخمی کرد و پس از وارد کردن یک ضربه چاقوی دیگر به سینه فرهاد از محل گریخت.

با به دست آمدن این سرنخ تلاش برای شناسایی ضارب فرهاد آغاز و مشخص شد وی توسط افراد حاضر در محل دستگیر و به کلانتری منتقل شده است.

قاتل در آغاز تحقیقات به قتل فرهاد اعتراف کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من با مقتول درگیری لفظی داشتم، به دلیل غرور بیجا تصمیم گرفتم با او درگیر شوم، زمانی که فهمیدم از آموزشی سربازی برگشته برای این کار آماده شدم، زمان وقوع قتل، فرهاد را در خیابان دیدم و نزدیک او رفتم که متوجه شدم دوستش نیز همراه اوست. با چاقو ضربه ای به سینه فرهاد زدم و چون دوستش قصد دفاع از وی را داشت، او را نیز زخمی و فرارکردم اما در نهایت توسط مردم دستگیر شدم.

قاتل در ادامه در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد.

پس از تائید حکم قصاص فرهاد، پرونده برای سیر مقدمات اجرایی به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد تا این که مدتی قبل اولیای دم مقتول با حضور در دادسرای امور جنایی تهران درخواست خود را مبنی بر اعلام گذشت از قصاص قاتل، به قاضی شفیعی؛ دادیار شعبه سوم اجرای احکام این دادسرا ارائه کردند و قاتل جوان بعد از 13 سال از قصاص رهایی یافت.