آرشیو چهارشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۶
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

نیوزیلند

استاف: نتایج یک نظرسنجی در نیوزیلند نشان می دهد اکثریت مردم این کشور خواهان حذف ملکه انگلیس از راس ساختار حکومتی در این کشور و استقلال کامل هستند. نیوزیلندی ها خواستار قرار گرفتن یک نیوزیلندی در راس حکومت هستند.

بحرین

روسیا سگودنیا: سفیر بحرین در مسکو اعلام کرده که این کشور خواستار برخورداری از سامانه های پدافند موشکی روسیه (اس-300) برای نوسازی سامانه دفاع هوایی خود است.در همین رابطه پادشاه بحرین نیز در سفر خود به روسیه از نمایشگاه نظامی 2016 در مسکو دیدن کرده و با سامانه پدافند موشکی اس300 و 400 روسی آشنا شده است.

آمریکا

فارس: دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اوباما را به خاطر رفتاری که چینی ها با او در فرودگاه داشتند مورد تمسخر قرار داده است.

باراک اوباما که برای شرکت در اجلاس گروه 20 به پکن سفر کرده است لحظه ورود به فرودگاه با حوادثی روبه رو شد که باعث تحقیر وی گردید.

چین

یونهاپ: یک کارشناس تسلیحاتی آمریکا ادعا کرده که موشک بالستیک زیردریایی که هفته گذشته توسط کره شمالی شلیک شد شباهت زیادی به موشک چینی «جی ال ا» دارد. وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهار نظر درباره این ادعا نشده است.

فرانسه

فرانس24: شماری از کسبه، کشاورزان و رانندگان کامیون در فرانسه با برگزاری تظاهرات خواستار برچیدن اردوگاه کاله در شمال این کشور شده اند. این اولین باری است که از آغاز بحران پناهجویان، کامیون داران این گونه نارضایتی خود را به نمایش می گذارند.

فلسطین

رویترز: بر اساس گزارش آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی، از زمان جنگ 51 روزه در سال 2014 حدود 65 هزار فلسطینی هنوز بی خانمان هستند. در جریان جنگ 51 روزه غزه 2147 فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها 578 کودک وجود داشت.

ترکیه

حریت: نخست وزیر ترکیه می گوید 14 هزار تن از معلمان این کشور به ظن ارتباط با پ.ک.ک در شرق و جنوب این کشور به زودی از کار معلق خواهند شد.

به گفته ایلدیریم این آموزگاران با همان سرنوشتی روبه رو خواهند شد که افرادی که با جنبش گولونیست در ارتباط بودند روبه رو شدند.