آرشیو پنجشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۲۱
ورزش
۱۵
نگاه-2

نباید مقابل این تیم ها منتظر اتفاقات فوتبال باشیم

شاهرخی: بازیکنان ما از نظر بدنی ضعیف بودند

همایون شاهرخی (سرمربی پیشین تیم ملی)

خوشبختانه در دو بازی گذشته از نظر نتیجه گیری عملکرد مثبتی داشتیم. البته نتایج ما مانند استرالیا، ازبکستان و عربستان نبود که 6 امتیاز به دست آوردند اما چهار امتیاز هم خوب است. اما نباید این نتایج ما را به خواب خرگوشی ببرد.

تیم چین بسیار معمولی بود و نسبت به تیم سال 2004 که در پکن مقابل آنها بازی کردیم ضعیف شده بود. چین به همراه سوریه و قطر تیم های درجه دو این گروه هستند و عملاایران، کره جنوبی و ازبکستان برای صعود تلاش می کنند. چینی ها بازی ای معمولی را مقابل ما به نمایش گذاشتند و معتقدم اتفاقات فوتبال در بازی های اخیر به نفع ایران بوده است.

بدون تعصب به تیم ملی فوتبال که پیروزی هایش باعث خوشحالی ما می شود، باید بگویم که اتفاقات فوتبال در بازی با چین و قطر به نفع ما بود. حتی داور دیدار با چین اگر سختگیر بود، می توانست به نفع این تیم اعلام خطای پنالتی کند. در بازی با قطر هم این تیم بهتر از ایران بود. از برد مقابل قطر خوشحال شدیم و انتظار داشتیم مقابل چین که معمولی تر از این تیم بود، بهتر باشیم اما این اتفاق نیفتاد. در هر حال کسب چهار امتیاز از این بازی ها را به فال نیک می گیریم.

مقابل دو تیمی بازی کردیم که در انتهای جدول قرار دارند. مقابل قطر، شانس با ما بود. مطمئنا بهتر از پنج تیم دیگر این گروه هستیم اما در عمل این برتری دیده نشد.

تیمی موفق خواهد بود که در دفاع و حمله پرتعداد ظاهر شود اما بازیکنان ما از نظر بدنی ضعیف بودند. هم در نیمه دوم بازی با قطر و هم در بازی با چین، توپ و میدان در اختیار بازیکنان حریف بود. بازیکنان ما از نظر فنی ضعیف نیستند. اگر قرار است با یک مهاجم بازی کنیم، هافبک ها و مدافعان ما باید خیلی خوب از دو طرف، مهاجم ما را تغذیه کنند. بدون تعصب نمایش ما کاملاعادی بود. دو بازی بسیار حساس و سرنوشت ساز را مقابل ازبکستان در تاشکند و مقابل کره در تهران داریم. نباید مقابل این تیم ها منتظر اتفاقات فوتبال باشیم.