آرشیو دوشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۲۹
سیاست
۳

در مورد املاک نجومی اصولگرایان و آنهایی که سکوت کردند باید پاسخگو باشند

جنجال فیش های حقوقی که آغاز شد رسانه های اصولگرا در خط مقدم مبارزه با فساد پرچم را بالاگرفته بودند، اما با مطرح شدن ماجرای املاک نجومی شهرداری، سکوت در اردوگاه اصولگرایان حاکم شد. در این میان اما تنها رسانه اصولگرا روزنامه کیهان بود که از املاک نجومی انتقاد کرد. در حاشیه برنامه خسارت محض فرصت کوتاهی پیش آمد تا از حسین شریعتمداری در مورد سکوت همفکرانش سوال کنم. شریعتمداری در مسیر خروج از حوزه هنری بود و همین سبب شد تا این گفت وگو خیلی کوتاه باشد.

در ماجرای فیش های حقوقی همه رسانه های اصولگرا سر و صدای زیادی به راه انداختند و از لزوم مبارزه با فساد سخن گفتند و با وجود اینکه دولت هم ماجرا را پیگیری کرد و اقدامات لازم را انجام داد اما همچنان جنجال ها ادامه داشت، اما شاهد بودیم که در ماجرای املاک نجومی تنها رسانه اصولگرایی که به این موضوع پرداخت روزنامه کیهان بود و سایر رسانه ها سکوت کردند. فکر می کنید چرا همفکران شما در مقابل فساد در شهرداری سکوت کردند؟ فکر نمی کنید مبارزه با فساد نمی تواند با سیاست های دوگانه انجام شود؟

در این مورد سایر اصولگرایان و آنهایی که سکوت کردند باید پاسخگو باشند. من پاسخگوی سکوت دیگر رسانه های اصولگرا در قبال املاک نجومی نیستم. من در کیهان وظیفه خود را انجام داد و تنها در رسانه خودم مسوول هستم.

تصور می کنید در قبال موضوع املاک نجومی چه سیاستی را باید در پیش گرفت؟

به نظر من قوه قضاییه باید این مساله را بررسی و پیگیری کند. آقای قالیباف هم از قوه قضاییه خواست تا موضوع را بررسی کند. به نظر من بهترین مسیر همین است که موضوع را باید به قوه قضاییه سپرد تا به طور کامل آن را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد. حتی درباره حقوق های نجومی هم باید قوه قضاییه بررسی و پیگیری کند.

نظرتان در مورد برخوردی که با رسانه های افشا کننده املاک نجومی شد چیست؟ فکر می کنید آیا راهکار درستی بود؟

من خبری مبنی بر برخورد با رسانه ها و اصحاب رسانه در این مورد نشنیدم.

همان ابتدا چند سایت فیلتر شدند و الان هم سردبیر سایت معماری نیوز که نخستین بار این موضوع را منتشر کرد در بازداشت است.

شاید بازداشت ایشان دلیل دیگری داشته باشد. ابتدا باید دید به چه دلیل بازداشت شده سپس درموردش اظهارنظر کرد.