آرشیو چهارشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۳۱۶
فرهنگ و هنر
۲۲
نیم نگاه

سخنگوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی:موضع هیات نظارت برمطبوعات همچنان لغو پروانه نشریه <یالثارات> است

سخنگوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی می گوید موضع هیات نظارت برمطبوعات همچنان لغو پروانه نشریه یالثارات است و بر همین اساس انتشار آن قانونی نیست. حسین نوش آبادی این موضوع را پیش از ظهر دوشنبه و در جریان سی و سومین نشست رسانه ای خود با خبرنگاران مطرح کرد. نوش آبادی افزود: ما و هیات نظارت بر مطبوعات هیچ عقب نشینی درباره لغو پروانه این نشریه نداشته ایم، پروانه این نشریه قبلا در هیات نظارت برمطبوعات با توجه به تخلفاتی که داشته و مطرح شدن شکایات فراوان با رای اعضای هیات نظارت و با عنایت به قانون مطبوعات لغو شده و ما از لحاظ قانونی این نشریه را جزو خانواده مطبوعات نمی دانیم.

تسهیلات ویژه وزارت بهداشت برای «شجریان»

«نوش آبادی» در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت محمدرضا شجریان هم بیان کرد: طبق پیگیری خانواده ایشان و رضایت پزشکان در امریکا، آقای شجریان به تهران منتقل شد و با توجه به تسهیلات ویژه ای که وزارت بهداشت تدارک دیده، درمان شان در کشور ادامه دارد. او درباره اینکه آیا در صورت بهبود حال این هنرمند امکان برگزاری کنسرت فراهم می شود یا خیر؟ گفت: شرایط جسمانی ایشان اجازه چنین کاری را نمی دهد که چنین چیزی مطرح شود و البته درخواستی هم نبوده است. در حال حاضر سلامتی ایشان بسیار مهم است و خانواده هم همین را دنبال می کنند.

وزارت فرهنگ با توسعه انجمن های صنفی رسانه ای موافق است

وی درباره فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توسعه تشکل ها و انجمن های صنفی در حوزه رسانه موافق است و تلاش داریم بستری برای این مهم ایجاد شود تا بخوبی این انجمن ها نقش آفرینی کنند.