آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۰
فرهنگ و هنر
۲۲

هنر

ندا سیجانی
نخستین تور کنسرت سیامک عباسی پس از 7 سال

نخستین تور کنسرت سیامک عباسی پس از 7 سال برگزار شد. در اجرای شامگاه سوم مهرماه که دومین اجرای این هنرمند در این تور بود با آنکه قطعات برای نخستین بار اجرا می شد اما حاضران در سالن در تمام مدت اجرای برنامه با هنرمند محبوب خود همراهی می کردند. در این برنامه قطعاتی از آلبوم «خوشبختیت آرزومه» که چندی پیش آلبوم آن منتشر شده بود و منتخبی از آهنگ های قدیمی اش چون «فرشته پاک»، «دلت شکست»، «تو که نیستی»، «جوون تر که بودم»، «من راهیم»، «عشق عمیق»، «من انتخاب شدم»، «خوبه حال من»، «روزهای خوب»، «رویایی»، «خوشبختیت آرزومه»، «سقوط» و «دچار» در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی نواخته شد.

روایت یک نقاش از پرنده خیال زنان

نخستین نمایشگاه پاییزه گالری مژده، عصر جمعه دوم مهر ماه با نمایش نقاشی های «سهیلاتمجیدی» برپا شد. «زن در آیینه خیال» عنوان تازه ترین آثار تمجیدی است که شامل 10 اثر بدون عنوان رنگ روغن روی بوم است، او در آثارش که فضایی سوررئال دارند، دغدغه های اجتماعی که ذهنش را به خود مشغول کرده را مطرح می سازد. نمایشگاه نقاشی های«زن در آیینه خیال» تا 12 مهرماه 95 در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، شماره 27، زنگ یک برپا است.

اجرای نوین افروز در تالار رودکی

در راستای تعاملات فرهنگی ایران و ایتالیا، رسیتال پیانو توسط نوین افروز به نفع زلزله زدگان ایتالیا پنجم مهرماه در تالار رودکی اجرا خواهد شد. در این کنسرت قطعاتی از شوبرت، اسکارلاتی، شوپن و فهرست اجرا خواهد شد. نوین افروز تحصیلات موسیقی خود را در کنسرواتوار موسیقی میلان – ایتالیا به اتمام رسانده، او سپس گواهینامه مهارت را از کنسرواتوار موسیقی ژنو – سوئیس دریافت کرد و مطالعاتی را نیز همراه با پروفسور آرتور میکل آنجلی صورت داد.