آرشیو سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۱
اقتصادی
۴

رئیس اتاق اصناف ایران: برخورد با قاچاق کالاباید از مبدا تا مقصد باشد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با قاچاق کالااز مبدا تا مقصد باید برخورد شود و اینکه فقط به مغازه های سطح شهر تعمیم داده شود، غلط است.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی فاضلی دیروز در حاشیه ششمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیوه برخورد با قاچاق کالادر کشور خوب نیست.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد برخورد با قاچاق کالااین گونه بود که از مبدا تا مقصد با آن برخورد شود، در حالی که متاسفانه برخورد باقاچاق کالافقط سطح شهرها و مغازه ها تعمیم داده شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه یقینا باید با قاچاق در سطح شهر و اصناف برخورد شود، گفت: این موضوع تکلیف قانونی ما است و اصناف به هیچ عنوان حق عرضه کالای قاچاق را ندارند، اما باید قبول کنیم که بخشی از نظام توزیع ما سازماندهی لازم را ندارد. فاضلی تصریح کرد: عرضه کالابه صورت دستفروشی یکی از معضلات صنفی ما است و در کنار آن 750 هزار بنگاه صنفی غیرهدفمند و غیر پروانه دار در کشور در کنار اصناف به عرضه و توزیع کالامی پردازند.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین بااشاره به اینکه امروزه شبکه های مجازی در عرضه کالای قاچاق فعال هستند، بیان داشت: این در حالی است که برخورد با عرضه کننده های کالاهای قاچاق در حوزه وظایف ما نیست.

فاضلی تصریح کرد: اینکه تمام نیروی خود را برای مبارزه با کالای قاچاق در سطح شهر متمرکز کنیم به نوعی انحراف از موضوع است و باید بپذیریم که در مبحث قاچاق کالا، اصناف پنج درصد سهم دارند و بقیه آن از مبدا تا مقصد است.

وی با طرح این سوال که چرا در مرزها با کالای قاچاق برخورد نمی شود؟ گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که هر جا که کالای قاچاق کشف شد، در همانجا معدوم شود، نه اینکه اجازه دهیم کالاهای قاچاق به شهرها و شبکه های توزیع مجاز و غیرمجاز ورود پیدا کند بعد با آن برخورد کنیم.