آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۲
اقتصادی
۶
روی خط خبر

سایپا و سیتروئن خاورمیانه را تصرف می کنند

در قرارداد سایپا و سیتروئن مقرر شده است 30 درصد از تولیدات شرکت «سایپاکاشان» به صادرات اختصاص یابد، موضوعی که می تواند موجب دگرگونی فرآیندهای تولید خودرو در ایران شود. به گزارش سایپا نیوز، بازار خودرو ایران بدلیل مجاورت با بیش از 10 کشور و قابلیت تبدیل شدن به پایلوت صادراتی، پتانسیل بالقوه ای را برای صادرات محصول به کشورهای مختلف دارد چه اینکه خودروسازان تا امروز توانستند تحت تاثیر مسائل دیپلماتیک در دولت های مختلف آمار تقریبا قابل قبولی در بخش صادرات با توجه به شرایط و داشته های خود ارائه دهند.

سایپا و سیتروئن نیز در حالی از صادرات 30 درصد از تولیدات خود خبر می دهند که این موضوع معامله ای دو سر برد برای هر دو طرف قرارداد خواهد بود. سیتروئن خوب می داند که با این قرارداد می تواند براحتی محصولات خود را به کشورهای متعدد منطقه خاورمیانه صادر کند. صادرات به این دلیل برای سیتروئن مهم است که آنها از وضعیت تقاضای خودرو در کشورهای همسایه ایران آگاهند و می دانند که بدلیل خدمات پس از فروش مناسب خودروهایی همچون پراید در کشور عراق، قافله را به سایپا به عنوان رقیب دیروز و همکار امروز باخته اند و هیچ جایی بهتر از امن ترین کشور خاورمیانه که بستر مناسب برای تولید را در اختیار دارد، وجود نخواهد داشت.

5 میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در نیمه اول سال

«احمد جمالی»، مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی درباره میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: پیش بینی ما این است که بتوانیم تا پایان سال 1395 بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی تصویب کنیم. اکنون که در میانه سال قرار داریم، حدود نیمی از این میزان محقق شده است.