آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران: ایران از رزمایش مشترک با کشورهای همسایه استقبال می کند

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران دست برادری و دوستی را به سمت کشورهای همسایه دراز و از برگزاری رزمایش های مشترک با کشورهای همسایه و مسلمان استقبال

می کند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ «علیرضا تنگسیری» در حاشیه مراسم بزرگداشت عملیات ثامن الائمه(ع) سالروز شکست حصر آبادان درجمع خبرنگاران افزود: معتقدیم خلیج فارس خانه ما است و امنیت لازم هم وجود دارد از این رو کشورهای همسایه باید دست به دست هم بدهند تا امنیت همچنان در منطقه باقی بماند.

این مقام نظامی در سپاه پاسداران یادآور شد: در ایران وزارت جنگ به وزارت دفاع تغییر نام داده که نشان از این دارد که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و تنها به دفاع می اندیشد، سلاح های تولید شده در کشور بازدارنده است و هدف از تولید، قصد تعرض به هیچ کشوری نیست چرا که مبانی اعتقادی و دینی این اجازه را به ما نداده است. وی با خطرناک خواندن حضور کشورهای فرامنطقه ای در خلیج فارس گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه مشروع است و کشورهای همسایه نیز می توانند حضور داشته باشند. سرتیپ تنگسیری تصریح کرد: بیگانگان درمنطقه به دنبال منافع خود هستند و همسایگان باید بدانند که حضور آنها در منطقه خطراتی را به دنبال خواهد داشت.