آرشیو پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۳
فرهنگ و هنر
۲۲

یاد کارگردان فقید در نشست خبری نمایشگاه <30نما؛ کیارستمی>

صبا موسوی

نشست خبری نمایشگاه «30نما؛ کیارستمی» دیروز چهارشنبه با حضور نگار اسکندرفر، مدیر موسسه کارنامه، اشکان خطیبی، مدیر پردیس چارسو، احسان نصری، کیوریتور نمایشگاه، امین بیگی، مدیر موسسه فرهنگی هنری پیش رو و کوروش شاکری، با رونمایی از پوستر رویداد، در سالن شماره 2 پردیس چارسو برگزار شد.

به گزارش «ایران»، در این نشست نگار اسکندرفر با اشاره به سفر طولانی عباس کیارستمی گفت: معتقدم هنرجویان کیارستمی همانند دیگر آثار وی هستند زیرا طی سال ها پای صحبت ها و نگرش وی نشسته اند. کیارستمی همچنان وجود دارد و این وجود را می توان با آثار تولیدی هنرجویانش زنده نگه داشت.

وی افزود: این طرح در سه بخش نقاشی، عکس و فیلم برگزار می شود. در بخش فیلم های 60 ثانیه ای، 49 اثر به دست ما رسید که در نهایت 30 فیلمی که زیر نظر حضور معنوی کیارستمی ساخته شده بود، برای نمایش انتخاب شد. این فیلمسازان وامداران کیارستمی هستند.

اشکان خطیبی نیز با اشاره به فعالیت گسترده کیارستمی در مدیاهای مختلف گفت: به هرحال کیارستمی را بیشتر به عنوان یک مولف سینمایی می شناسیم برای همین این رویداد را در چارسو برپا می کنیم. این نمایشگاه به خود شخص کیارستمی نمی پردازد بلکه هدف ما نمایش تاثیر نگاه او بر هنرمندان است. این نمایشگاه روز یکشنبه 11 مهر ماه با نمایش فیلم در دو سانس ساعت 18 و 21:30 در سالن شماره 2 پردیس چارسو و نمایش عکس ها و نقاشی ها در همین محل افتتاح می شود.