آرشیو شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۴
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

ابوالقاسم طالبی، کارگردان «یتیم خانه ایران»: عده ای در داخل از ساخت فیلم ضدانگلیسی ناراحت می شوند!

کارگردان «یتیم خانه ایران» گفت که وقتی یک فیلم ضدانگلیسی ساخته می شود، عده ای در داخل کشور ناراحت می شوند.

ابوالقاسم طالبی در کارگاه انتقال تجربه جشنواره مقاومت اظهار داشت: بسیاری من را تهدید کردند که فیلم های انقلابی، ضدصهیونیستی و ضدانگلیسی نسازم. اما من به حرف آنها گوش نمی کنم. در این چند سال اخیر سه تریلر ساخته ام، به کجا چنین شتابان، قلاده های طلاو یتیم خانه ایران که هر 3 اینها نشان داده است که انگلیس قصد بر هم زدن آرامش کشور ما را دارد و جنایت آنها را نشان داده است.

این کارگردان تصریح کرد: برخی فیلم «قلاده های طلا» را نپسندیدند، اما برخی ماموریت داشتند که آن را بکوبند. برخی افراد بعد از اکران فیلم قلاده های طلانزد من آمدند و از من حلالیت طلبیدند و گفتند ما فیلم تو را ندیده نقد کرده ایم.

طالبی درباره فیلم «یتیم خانه ایران» اظهار کرد: برای این فیلم ما خاطرات سربازان انگلیسی آن زمان را که به جا مانده بود جمع آوری کردیم و از 160 کتاب بهره گرفتیم. ساخت فیلم یتیم خانه ایران پنج سال به طول انجامید که بیشتر زمان آن صرف مطالعه و تحقیق و جمع آوری اطلاعات شد. مطمئن هستم برخی شروع به جوسازی برای این فیلم می کنند چرا که این فیلم در وهله اول انقلابی است و از همه مهم تر ضدانگلیس است. البته این موضوع طبیعی است مگر می شود فیلمی ساخته شود که در آن جنایات انگلیس به نمایش در آید و عده ای ناراحت نشوند.