آرشیو شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۴
شهرستان ها
۷

مدیرکل بنیاد مسکن استان اعلام کرد: دریافت اعتبار نوسازی بافت های فرسوده کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از دریافت 300 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی بافت های فرسوده استان برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

ابراهیم فرزانه اظهار کرد: این اعتبار با کارمزد 4 تا 5 درصد دریافت شده است که این وام ها برای هر واحد شهری به صورت 30 میلیون تومان وام و 6 میلیون تومان بلاعوض و در بخش روستاها برای هر واحد 20میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد و 5 میلیون تومان بلاعوض است.

وی با اشاره به اینکه وام بافت های فرسوده برای اولین بار در سطح کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است، اظهارداشت: در بسیاری از شهرهای کشور از جمله کلان شهر ها تعداد زیادی بافت فرسوده وجود دارد اما با پیگیری های مدیران استانی و نمایندگان مردم اولین استانی بوده ایم که موفق شدیم اعتبارات بافت های فرسوده را دریافت کنیم و پرداخت این وام ها در گچساران انجام می شود.

فرزانه به تعداد وام های اختصاص داده شده به شهرستان گچساران اشاره کرد و افزود: 3 هزار وام بازسازی و بهسازی برای شهرستان گچساران به صورت یک جا پرداخت شد و تاکنون فقط 757 نفر متقاضی دریافت این وام بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های شهرداری، نظام مهندسی، بنیاد مسکن و مردم اضلاع اصلی کارگروه طرح بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده هستند.

فرزانه بیان کرد: برآورد کار گروه این بود که بیش از 4 هزار واحد فرسوده در شهر دوگنبدان نیاز به بازسازی دارند که اوایل فقط 300 متقاضی مراجعه کردند و الان در حال آسیب شناسی هستم که دلیل عدم مراجعه متقاضیان برای استفاده از آن فرصت چه بوده است.

فرزانه تعداد واحدهای در حال ساخت را 195 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود 50 واحد نزدیک به اتمام

است.

این مسئول افزود: اگر بتوانیم این طرح را در شهرستان گچساران به صورت موفق اجر کنیم می توانیم برای شهرستان های دیگر استان اعتبارات خوبی دریافت کنیم چراکه اکثر آنها نیاز به بازسازی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بانک ها در این زمینه همکاری بسیار خوبی دارند به نحوی که بعد از تخریب هر واحد ظرف یک روز مبلغ 6میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود.