آرشیو شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۴
صفحه آخر
۱۲

رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان: به بسیج مردمی نیاز داریم

رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان از دولت کابل خواست تا در تامین امنیت و تقویت نیروهای امنیتی افغان توجه جدی نماید و «بسیج مردمی» را فعال کند.

«عبدالرب رسول سیاف» رهبر سابق جهادی افغانستان در مراسم بزرگداشت «برهان الدین ربانی» گفت که تشکیل بسیج مردمی برای تامین امنیت کشور لازم است، وی همچنین تصریح کرد: «اگر اتحاد ملت افغانستان از دست برود دیگر نه پشتون، نه تاجیک، نه هزاره و نه هم ازبکی باقی خواهد ماند.» به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیاف ضمن رد هر گونه رفتار افراطی از جانب مجاهدین گفت، «برخی مجاهدین را جنگ سالار می خوانند اما ما جنگ سالار نیستیم بلکه آزادی خواه ایم.»

سیاف این را هم گفت که کسانی که مجاهد و غیرمجاهد را همسان بدانند با حکم الهی مخالفند. وی خاطر نشان کرد برخی افراد مجاهدین را با تروریست ها یکسان می خوانند که این جفای بزرگی است.

آتش بس حکمتیار با دولت

«حزب اسلامی» به رهبری حکمتیار با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، با دولت توافق آتش بس امضاء کرده است. در بیانیه حزب اسلامی آمده است که دولت باید به نیروهای امنیتی فرمان دهد که از هرگونه حمله آشکار و پنهانی به مواضع حزب اسلامی خودداری کند. توافقنامه صلح روز یکشنبه به امضای اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان رسید و حکمتیار نیز از طریق ویدیو کنفرانس در این مراسم شرکت و از مخفیگاه خود، آتش بس را امضاء کرد.