آرشیو یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

فرمانده ناجا خبر داد: صدور یک هفته ای گذرنامه برای زائران اربعین

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع)، دفاتر گذرنامه شیفت کاری خود را اضافه کرده اند و کمتر از یک هفته گذرنامه افراد را تحویل می دهند.

به گزارش فارس، سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری صبحگاه عمومی ناجا در جمع خبرنگاران با تبریک و گرامیداشت هفته ناجا اظهار داشت: از خبرنگاران که در تقویت نیروی انتظامی می کوشند و اقدامات فرزندان این مرز و بوم را به گوش مردم می رسانند تشکر می کنم.

سردار اشتری درخصوص برگزاری مراسم های ماه محرم و اقدامات پلیس در این زمینه گفت: برای دهه اول ماه محرم و برگزاری مراسم های عزاداری هماهنگی بسیار خوبی بین یگان های انتظامی و هیئت های مذهبی صورت گرفته است.

وی افزود: همکاران ما تمام وقت قدرت ارائه خدمات را دارند و امیدواریم تکایا و مساجد توصیه های ما را رعایت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سفر زائران حسینی (ع) در ایام اربعین گفت: برای راحتی زائران سه مرز مهران، چذابه و شلمچه آماده پذیرایی از آنهاست و اگر مرزی اضافه شود اطلاع رسانی خواهد شد.

سردار اشتری گفت: ما از هموطنان می خواهیم گذرنامه معتبر با زمان اعتبار مناسب همراه خود داشته باشند.

وی افزود: دفاتر گذرنامه شیفت کاری خود را اضافه کرده اند و کمتر از یک هفته گذرنامه افراد را تحویل می دهند. فرآیند صدور گذرنامه در پلیس حدود 24 تا 30 ساعت است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم برای عزیمت به کشور عراق برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) در سامانه سماح ثبت نام و از مرزهای نزدیک به محل سکونت حرکت کنند.

وی گفت: ان شاءا... در این هفته ارائه خدمات را مضاعف کرده و با تجهیزاتی که وارد ناوگان نیروی انتظامی می شود شاهد نظم و امنیت بیشتری خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از برخورد با گروهک های تروریستی و اشرار خبر داد و گفت: تحرکاتی در مرزهای شرقی و غربی رصد شد و پس از شناسایی عوامل، همگی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.