آرشیو پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیرکل تامین مسکن کمیته امداد: کمیته امداد 30 هزار واحد مسکونی را در 5 سال می سازد

مدیرکل تامین مسکونی و ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد قرار است طی پنج سال، 30 هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد بسازد.

ابراهیم بازیان در گفت وگو با ایرنا، افزود: ساخت این شمار واحد مسکونی در قالب برنامه ششم توسعه کمیته امداد انجام می شود؛ ضمن اینکه برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی این نهاد در حال تدوین است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر 26 درصد خانواده های امداد در صف صاحب مسکن شدن قرار دارند به همین علت ظرفیت ها برای ساخت 30 هزار واحد در پنج سال باید 6 برابر شود و همه نهادهای ذی ربط هم 6 برابر گذشته باید همکاری کنند. این مقام مسئول در کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: 20 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی بجا مانده از سال های قبل داشتیم که در سال آینده همه این واحدها را به پایان می بریم. بازیان افزود: 9 هزار واحد مسکونی نیمه تمام مسکن مهر هم خریداری شده است که با کمک مسئولان دولتی، استانی و محلی باید آنها را ساخت.

مدیرکل تامین مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) موضوع مسکن مددجویان را از اولویت های دغدغه های کمیته امداد برشمرد و تاکید کرد: سفرهای استانی به همین منظور و برای شناسایی نیازمندان درحال انجام است و جلساتی نیز با بنیاد مسکن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده است تا براساس راهبردها کار را به پیش ببریم.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و 800 هزار خانوار، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد 150 تا 200 هزار خانوار، بدون مسکن و 350 هزار خانوار نیازمند بهسازی و مقاوم سازی مسکن هستند.