آرشیو پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۸۸۱
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

فرمانده دریابانی هرمزگان:1500 فروند شناور شماره موتور گرفتند

دنیای اقتصاد- بندرعباس– جمیله دبیری نیا: فرمانده دریابانی هرمزگان با اشاره به اجرای طرح پلمب موتور شناورها (پلاک گذاری) گفت: در 2 ماه گذشته تاکنون 1500 فروند شناور به منظور جلوگیری از سرقت و جابه جایی، شماره موتور دریافت کرده اند. علی میرشمسی ادامه داد: روزانه چهار تا 5 هزار کانتینر از طریق مرز دریایی وارد کشور می شود و زمانی می توان با ورود قاچاق کلان به کشور برخورد کرد که در گمرک تجهیزات مکانیزه و الکترونیک به نسبت کانتینر وجود داشته باشد.

به گفته وی با بسته شدن دهنه لارک از سوی دریابانی که یکی از اصلی ترین نقاط عبور شناورهای حامل کالای قاچاق محسوب می شود 60 درصد قاچاق ورودی از این نقطه کنترل شده است. فرمانده دریابانی هرمزگان تصریح کرد: در 6 ماه ابتدای سال جاری 500 میلیارد ریال کالای قاچاق به دست نیروهای دریابانی و مرزبانی استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 119 درصد رشد داشته است. وی در ادامه از شناسنامه دار کردن شناورهای بی هویت خبر داد و گفت: در هرمزگان حدود 3 تا 4هزار شناور بی هویت وجود دارد که تاکنون 2 هزار شناور شناسایی و دفترچه مرزبانی دریافت کرده اند. فرمانده دریابانی هرمزگان اعلام کرد: تنها 30 درصد کالای قاچاق از مبادی دریا و مبادی غیررسمی وارد کشور می شود و زمانی پلیس به قاچاق کلان دسترسی پیدا می کند که مردم منطقه و ساحل نشینان با آن همکاری داشته باشند در غیراین صورت مبارزه با قاچاق کالامطلوب نخواهد بود. میرشمسی همچنین از توقیف 5 فروند لنج صیادی متجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی در 6 ماه نخست سال جاری خبرداد و گفت: این شناورها عموما متعلق به امارات است که به بهانه صید وارد مرزهای آبی کشور شده بودند.

ایجاد دانشکده بین المللی شماره 2 دندانپزشکی در شیراز

دنیای اقتصاد - شیراز - محمد صداقت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازدید از طرح بهسازی 3 هزار مترمربع از درمانگاه بزرگ 3 طبقه احمد نادر کاظمی گفت: بیش از 650مترمربع این درمانگاه تبدیل به دانشکده بین المللی شماره دو دندانپزشکی این دانشگاه می شود. محمدهادی ایمانیه اعتباری که برای آماده سازی این دانشکده اختصاص یافته را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیش از یک میلیارد تومان دیگر هم برای تکمیل تجهیزات اختصاص خواهد یافت.