آرشیو یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۴۵
جامعه
۱۳

خبر

پرداخت 70 درصد هزینه ترک اعتیاد نیروی کار

مهر| پرویز افشار، معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر از مشوق های حمایتی برای ترک اعتیاد نیروی کار خبرداد و گفت: «بر اساس طرح ارزیابی شیوع اعتیاد در جامعه کار و تولید، حدود 16 تا 20 درصد کارگران به مصرف مواد مخدر روی آورده اند و این گروه بیش از سایر گروه های جامعه به اعتیاد مبتلاهستند. طبق برنامه ششم توسعه، شیوع اعتیاد، سالانه باید 5 درصد هم در جمعیت عمومی و هم در نیروی کار کشور کاهش یابد و برای درمان کارگران معتاد مشوق های حمایتی در نظر گرفته شده و آنها می توانند از مکانیزم های بیمه ای استفاده کنند که در این مکانیزم، فرانشیز جزئی 30 درصدی و حدود 30 هزار تومان از بیماران دریافت می شود و 70 درصد از هزینه های درمان توسط بیمه پرداخت خواهد شد. چندان با طرح رایگان کردن درمان این افراد موافق نیستیم چون اعتیاد یک بیماری مزمن عودکننده است و افراد پس از ترک دچار وسوسه های مصرف می شوند و با رایگان کردن درمان اعتیاد، شرایط برای گرایش بیشتر فراهم می شود.»

جلسه روسای دانشگاه ها با معاون اول رییس جمهور

مهر| رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: روسای دانشگاه های کشور با معاون اول رییس جمهور جلسه ای داشتند و درخصوص رفع مشکلات بودجه ای گفت وگو کردند. احمد معتمدی گفت: در سال جاری برای دومین بار است که روسای دانشگاه های کشور همراه با وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه با معاون اول رییس جمهور جلسه داشتند. او گفت: در این جلسه مشکلات اعتباری و اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه موضوع بودجه دانشگاه های کشور نیز مطرح و قرار شد بودجه دانشگاه ها در سال جاری به صورت 100 درصدی اختصاص یابد.

15 نماینده به رییس جمهور نامه نوشتند

ایسنا| یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تهیه و ارایه نامه 15 نفر از نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس به رییس جمهور در مورد پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان خبر داد. فاطمه سعیدی گفت: نادیده گرفتن اجرای ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری از سال 86 تاکنون و همچنین نادیده گرفتن اجرای ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله مواردی بوده که مطرح شد.