آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۵
سلامت
۱۳

ارمغان فناوری برای سلامت

منبع: منبع: health. com

حدودا پنج سال است پزشکان و کارشناسان در باره بروز درد گردن در نتیجه استفاده از گوشی های همراه هشدار می دهند، اما آیا طی این مدت شیوه های استفاده ما سالم تر شده است؟ محققان مرکز علم سلامت دانشگاه تگزاس می گویند احتمالااین طور نیست و ما دائم شیوه های جدیدی برای صدمه زدن به خودمان می یابیم. این پژوهشگران توصیه می کنند از صدمات زیر آگاه باشیم و از آنها پیشگیری کنیم.

آرنج سلفی: سلفی گرفتن به دلیل زاویه خاصی که دست در این حالت به خود می گیرد باعث کشیده شدن یکی از ماهیچه های ساعد می شود که به استحکام دست کمک می کند. کشش زیاد و مکرر این ماهیچه ها، پارگی های ریزی در اطراف بخشی از این ماهیچه ها که آنها را به آرنج متصل می کند، ایجاد می کند و به بروز التهاب منجر می شود. این ماهیچه ها همان ماهیچه هایی هستند که در عارضه آرنج تنیس نیز آسیب می بینند. کاستن از میزان سلفی گرفتن یا تغییردستی که با آن سلفی می گیرید، می تواند کمک کننده باشد.

کشیدگی انگشت: به نظر می رسد هنگام اسکرول کردن، تایپ کردن و ضربه زدن به صفحه تبلت یا گوشی، بیش از آنچه فکر می کنیم کار انجام می دهیم. تکرار این حرکت ها می تواند باعث ایجاد التهاب در تاندون انگشتان شود. به انگشتان استراحت دهید یا انگشتانی را که از آنها استفاده می کنید، تغییر بدهید.

کشیدگی ماهیچه های گردن: نگهداشتن گوشی و تبلت در حالت مناسب و ارگونومیک معمولاکار سختی است. با پایین نگهداشتن تبلت به مهره های بالایی ستون مهره ها فشار بیشتری منتقل می شود. وقتی این اتفاق می افتد، ماهیچه های گردن باید برای نگهداشتن سر اضافه کاری کنند و احتمال کشیده شدن آنها افزایش پیدامی کند. سعی کنید از تبلت روی سطح میز استفاده کنید و هرچند دقیقه یکبار به خودتان استراحت بدهید.